KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

combined cycle systems

Dutch translation: systemen met gecombineerde cyclus


16:33 Nov 1, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: combined cycle systems
"There are a number of systems that have been proposed for capturing heat produced by the gasification process and utilizing such heat to generate electricity, generally known as combined cycle systems."

Wat is de precieze benaming voor deze systemen?
Linda Flebus
Belgium
Dutch translation:systemen met gecombineerde cyclus
Explanation:
http://mineco.fgov.be/energy/data_collection/forms/Bijlage5_...
http://i-dacta.digibel.be/pages/turbines.php?param=nl

Bij centrales met gecombineerde cyclus (term die o.a. Electrabel gebruikt) gaat het meestal om een combinatie van gas- en stoomturbines (stoom- en gascentrales of STEG-centrales).
Selected response from:

Erik Boers
Belgium
Grading comment
Dank je Erik
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3systemen met gecombineerde cyclusErik Boers
3 +3gecombineerde-cyclussystemenHarry Borsje


Discussion entries: 3





  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
systemen met gecombineerde cyclus


Explanation:
http://mineco.fgov.be/energy/data_collection/forms/Bijlage5_...
http://i-dacta.digibel.be/pages/turbines.php?param=nl

Bij centrales met gecombineerde cyclus (term die o.a. Electrabel gebruikt) gaat het meestal om een combinatie van gas- en stoomturbines (stoom- en gascentrales of STEG-centrales).

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 43
Grading comment
Dank je Erik

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: Tja, als mijn antwoord goed is, dan deze ook ;-)
1 min

agree  vic voskuil
8 hrs

agree  Wouter van Kampen: jawel, maar de toelichting klopt niet.
9 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
gecombineerde-cyclussystemen


Explanation:
Mooier kan ik het niet maken.

Als je zeker weet dat het b.v. om een gasturbine gaat, in het Engels CCGT = combined cycle gas turbine, zie b.v. http://www.enecogen.nl/milieutechniek.htm of Wikipedia, maak je er zoals in de ref. gecombineerde gasturbinecyclus van. Maar in principe kan er van alles worden gecombineerd.



    Reference: http://www.europarl.europa.eu/pv2/pv2?PRG=CALDOC&TPV=DEF&FIL...
Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Boers: Idem dito.
3 mins

agree  vic voskuil
8 hrs

agree  Wouter van Kampen: Ik zou evenwel kiezen voor de oplossing van Erik.
9 hrs