KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

olive (in deze context)

Dutch translation: klemring, tonnetje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:olive (in deze context)
Dutch translation:klemring, tonnetje
Entered by: Linda Ferwerda

15:03 Nov 7, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: olive (in deze context)
Met de 'olive' en een fitting wordt een brandstofleiding op een injectiepomp aangesloten.
Linda Ferwerda
klemring
Explanation:
olive is Brits Engels voor een ferrule, hetgeen (hier) een onderdeel is van een compression fitting
(http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_fitting)

volgens IAT is een compression fitting een klemringkoppeling, en aangezien je de koppeling al hebt blijft de klemring over ;-)



--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2007-11-07 15:17:38 GMT)
--------------------------------------------------

IAT = IATE

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-11-07 16:39:15 GMT)
--------------------------------------------------

Zie ook de koperkleurige ring in deze afbeelding:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Compression_fitting_isola...
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Dank je wel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1"tonnetje"
Harris Couwenberg
3klemring
Ron Willems


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
"tonnetje"


Explanation:
in Wagenaar Hummelinck; ook afsluiting in pijpkoppeling

Harris Couwenberg
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijn de Kroon: Staat inderdaad zo in m'n Autotechnisch Woordenboek
24 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
klemring


Explanation:
olive is Brits Engels voor een ferrule, hetgeen (hier) een onderdeel is van een compression fitting
(http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_fitting)

volgens IAT is een compression fitting een klemringkoppeling, en aangezien je de koppeling al hebt blijft de klemring over ;-)



--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2007-11-07 15:17:38 GMT)
--------------------------------------------------

IAT = IATE

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-11-07 16:39:15 GMT)
--------------------------------------------------

Zie ook de koperkleurige ring in deze afbeelding:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Compression_fitting_isola...

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 100
Grading comment
Dank je wel.