KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

bubble alumina

Dutch translation: holle aluminiumoxidebolletjes


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bubble alumina
Dutch translation:holle aluminiumoxidebolletjes
Entered by: Willemina Hagenauw

17:54 Feb 16, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Engineering (general) / roll grinding
English term or phrase: bubble alumina
The porosity is formed by conventional pore inducingmedia including hollow glass beads, ground wallnut shells, and bubble alumina.

Anyone? I get lots of hits for the English expression but cannot match it up with any Dutch equivalent.
Willemina Hagenauw
holle aluminiumoxidebolletjes
Explanation:
Dat is wat het zijn volgens de omschrijvingen en de plaatjes in de ref. Je kunt het dus in feite samen nemen met de holle glazen bolletje die eerder in de zin worden genoemd. Maar goed, patent, en zo...

Ik begrijp eruit dat ze dit toevoegen aan een of ander (giet)massa om producten te maken (slijpschijven?) met een bepaalde porositeit.

Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank Harry! En de anderen ook bedankt voor hun bijdrage.

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3holle aluminiumoxidebolletjesHarry Borsje
4 -1aluminium traanplaat
Elma de Jong


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
aluminium traanplaat


Explanation:
Platen met een profiel van langwerpige bobbeltjes haaks op elkaar.

Via Google doorgelinkt naar vraag die op ProZ gesteld werd in augustus 2006. Schijnt ook een foto van op Google te staan maar die heb ik niet kunnen vinden.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-02-16 22:43:09 GMT)
--------------------------------------------------

Nu wel, op E-Bay.

Elma de Jong
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Harry Borsje: alumina = aluminiumoxide en dit heeft weinig met 'pore inducing media' van doen
2 hrs

disagree  Leo te Braake | dutCHem: in de gegeven kontext onmogelijk
13 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
holle aluminiumoxidebolletjes


Explanation:
Dat is wat het zijn volgens de omschrijvingen en de plaatjes in de ref. Je kunt het dus in feite samen nemen met de holle glazen bolletje die eerder in de zin worden genoemd. Maar goed, patent, en zo...

Ik begrijp eruit dat ze dit toevoegen aan een of ander (giet)massa om producten te maken (slijpschijven?) met een bepaalde porositeit.




    Reference: http://www.ceminerals.com/bubblealumina.pdf
Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224
Grading comment
Hartelijk dank Harry! En de anderen ook bedankt voor hun bijdrage.

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Je ref overtuigt me.
10 hrs

agree  Leo te Braake | dutCHem: zeer eens
10 hrs

agree  Elma de Jong: Helemaal mee eens.
11 hrs