KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

shield gas

Dutch translation: beschermgas


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shield gas
Dutch translation:beschermgas
Entered by: vic voskuil

08:11 Mar 12, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / technical specs
English term or phrase: shield gas
•When welding the pipes and ductings to the deodorizer, shield gas shall be used and ensure that the weld is pickled afterwards.
Yvette van Ree
afschermgas
Explanation:
zie http://members.lycos.nl/parahuys/autowoordenboek/txt/s.txt


--------------------------------------------------
Note added at 14 days (2008-03-26 18:54:50 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

het kan inderdaad soms zo simpel zijn :)
Afschermgas is op zich een afdoende antwoord, maar eígenlijk is beschermgas toch beter en algemener (en die wordt ook in dezelfde Parahuys-link genoemd, maar ik was zo slordig niet goed genoeg te kijken (het verscheen niet in de google-versie van het bovenstaande))
Een nog minder gangbaar alternatief is overigens Schutgas, maar zoals gezegd: liever beschermgas in de toekomst ;)
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2beschermgasHarry Borsje
3afschermgas
vic voskuil
3afschermgas
Mariette van Heteren


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
afschermgas


Explanation:
shield gas - afschermgas, beschermgas (bij vlambooglassen)
- - welding (MIG) - vlambooglassen (MIG)



    Reference: http://members.lycos.nl/parahuys/autowoordenboek/txt/s.txt
Mariette van Heteren
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
beschermgas


Explanation:
Alternatief uit de laswereld.


--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2008-03-12 08:28:35 GMT)
--------------------------------------------------

Zie dat dit hierboven al werd genoemd. Ik vind dit echter de betere keuze.



    Reference: http://www.lindegasbenelux.com/international/web/lg/nl/likel...
Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  oersetter: Beschermgas wordt ook door het NIL (Nederlands Instituut voor Lastechniek) gehanteerd.... http://www.nil.nl/fris24.htm
7 hrs

agree  vic voskuil: is inderdaad de betere keuze
14 days

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
afschermgas


Explanation:
zie http://members.lycos.nl/parahuys/autowoordenboek/txt/s.txt


--------------------------------------------------
Note added at 14 days (2008-03-26 18:54:50 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

het kan inderdaad soms zo simpel zijn :)
Afschermgas is op zich een afdoende antwoord, maar eígenlijk is beschermgas toch beter en algemener (en die wordt ook in dezelfde Parahuys-link genoemd, maar ik was zo slordig niet goed genoeg te kijken (het verscheen niet in de google-versie van het bovenstaande))
Een nog minder gangbaar alternatief is overigens Schutgas, maar zoals gezegd: liever beschermgas in de toekomst ;)

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 89
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Notes to answerer
Asker: Bedankt, ik had dit ook gevonden, maar dacht dat het niet zo simpel kon zijn :-). Dus toch...