KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

frontal pipework

Dutch translation: leidingwerk, voorzijde


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:frontal pipework
Dutch translation:leidingwerk, voorzijde
Entered by: Koen van Gilst

17:43 Jul 8, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: frontal pipework
Uit een document van een waterbehandelingsinstallatie. Dit begrip komt in de onderdelenlijst voor. Wat wordt er hier bedoeld met "frontal"? Heeft dat iets met de voorkant te maken?

Context:
"1 set of frontal pipework, material PP"
Koen van Gilst
Netherlands
leidingwerk, voorzijde
Explanation:
Ik denk dat het hier inderdaad gaat om een materiaalset (polypropyleen) voor het leidingwerk aan de voorzijde van de waterbehandelingsinstallatie. In een onderdelenlijst kun je de precisering vaak scheiden met komma's: 1 set leidingmateriaal, voorzijde, PP
Selected response from:

Robert Zwanenberg
Netherlands
Grading comment
Bedankt! Overigens ook voor de term "leidingwerk" ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3stroomopwaartsxxxblomguib
3leidingwerk, voorzijde
Robert Zwanenberg


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
leidingwerk, voorzijde


Language variant: leidingmateriaal, voorzijde

Explanation:
Ik denk dat het hier inderdaad gaat om een materiaalset (polypropyleen) voor het leidingwerk aan de voorzijde van de waterbehandelingsinstallatie. In een onderdelenlijst kun je de precisering vaak scheiden met komma's: 1 set leidingmateriaal, voorzijde, PP


    Reference: http://www.rmtec.net/water/
Robert Zwanenberg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt! Overigens ook voor de term "leidingwerk" ;-)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stroomopwaarts


Explanation:
die onderdelenlijsten zijn soms inderdaad HEEL erg vervelend; kan het soms om het stroomopwaartse deel van de zuiveringsinstallatie gaan? Dat wordt soms ook wel "front end" genoemd, namelijk waar het water de installatie betreedt.

Is maar een gok!

xxxblomguib
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch