KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

Road traffic packs

Dutch translation: afbakeningsmateriaal


15:09 Mar 10, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: Road traffic packs
Bij het vertalen van een gelikte brochure over generatoren vind ik onder het kopje "Toebehoren":

Road traffic packs for site safety.

Ik vermoed dat het pakket van die rode linten, pilonnen, en andere veiligheidsartikelen bevat die voor de verkeersveiligheid moeten zorgen als dat ding ergens langs de openbare weg staat.

Heeft iemand misschien een korte bondige oplossing voor dit pakket?

MTIA,

Jacqueline
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Dutch translation:afbakeningsmateriaal
Explanation:
...
Selected response from:

Els Immegeers
Belgium
Grading comment
Ik heb er "pakket met afbakeningsmateriaal" van gemaakt, omdat het niet echt gebruikt wordt als wegafzetting.

Dank jullie wel!

Groetjes,
Jacqueline
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1afbakeningsmateriaal
Els Immegeers
2 +2wegafzettingsmateriaal
vixen


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
wegafzettingsmateriaal


Explanation:
Als het inderdaad gaat om pilonnen enz., is wegafzettingsmateriaal wellicht een optie.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-10 15:21:55 (GMT)
--------------------------------------------------

Ik heb er ook nog enkele referenties voor gevonden:

Om die taken goed te kunnen uitvoeren krijgen ze de beschikking over twee terreinauto\'s, die nu nog door Ontwerp & Bouw gebruikt worden. Deze auto\'s worden uitgerust met gereedschap, zoals wegafzettingsmateriaal, een verbandkoffer voor bedrijfshulpverlening en een zogenoemde spill-kit. Dat is een koffer met spullen om lekkages van olie en andere vloeistoffen te kunnen opruimen. Ook krijgen ze een digitale camera om situaties te kunnen vastleggen. Soms moet in lawaaierige of besloten ruimtes worden gewerkt of worden de medewerkers geconfronteerd met een calamiteit. Daarvoor krijgen ze persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals een vluchtmasker, gehoorbescherming, een portofoon en mobiele telefoon.
www.westerscheldetunnel.nl/upload/ assets/Tunnelinzicht%20152.doc


--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-10 16:25:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Eventueel kun je \'weg\' ook wel weglaten.

vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson
1 hr
  -> Thanks, Kate

agree  Mirjam Bonne-Nollen
3 hrs

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
afbakeningsmateriaal


Explanation:
...


    Reference: http://users.skynet.be/sky75112/downloads/afbakening_in_grot...
    Reference: http://www.polfed.be/old_site/rw/revue/146/146_08.htm
Els Immegeers
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ik heb er "pakket met afbakeningsmateriaal" van gemaakt, omdat het niet echt gebruikt wordt als wegafzetting.

Dank jullie wel!

Groetjes,
Jacqueline

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen: Ook een mogelijkheid, net zo als afzettingsmateriaal (dus zonder weg)
41 mins

neutral  Kate Hudson: Although this is a reasonable answer it could be applied to anywhere. Vixen's response is more specific to roads
1 hr