KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

Noodle

Dutch translation: h: kabelbocht


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:noodle
Dutch translation:h: kabelbocht
Entered by: Evert DELOOF-SYS

09:49 Jun 28, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / bikes/brakes
English term or phrase: Noodle
Betreft een stuk kabel, zoveel is duidelijk, maar wat is het juiste/precieze NL equivalent?

In o.m. volgende zinnen:

The Overcoat retention system that works. Prevents Mother Nature from causing friction inside the noodle

Used with a specially designed noodle tip, the Overcoat locks into place. To prevent wear, the noodle is designed to be installed and removed from the brake link with the Overcoat intact. There is no need to pull the noodle on and off.

Straks volgen nog een paar termen die zich niet graag in het NL laten kennen...
Evert DELOOF-SYS
Belgium
kabelbocht
Explanation:
Ik heb het aan de fietsenmaker op de hoek gevraagd *grijns*....

op het plaatje in de eerste link zie je de aluminiumkabelbocht linksboven aan het remsysteem.

In deze link http://www.utahmountainbiking.com/shopmiva/components.html
noemen ze het ook : guide pipe

HTH,
Jacqueline
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Dat is het. Als een Nederlandse fietsenmaker dit niet weet, dan weet niemand het ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2kabelbocht
Jacqueline van der Spek
3streng
avantix


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
noodle
streng


Explanation:
Eurodicautom geeft voor 'to noodle': strengpersen. Aangezien het hier blijkbaar om een remkabel gaat (ineengedraaide staalkabel) lijkt mij het woord 'streng' op zijn plaats.


avantix
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 19

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
kabelbocht


Explanation:
Ik heb het aan de fietsenmaker op de hoek gevraagd *grijns*....

op het plaatje in de eerste link zie je de aluminiumkabelbocht linksboven aan het remsysteem.

In deze link http://www.utahmountainbiking.com/shopmiva/components.html
noemen ze het ook : guide pipe

HTH,
Jacqueline


    Reference: http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=5096&PHPSESSID=c...
    Reference: http://www.cambriabike.com/brakes/shimano_v-brake_noodle.htm
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
Dat is het. Als een Nederlandse fietsenmaker dit niet weet, dan weet niemand het ;-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  avantix: Dat met die fietsenmaker is natuurlijk "vals spelen" ;-) Maar het lijkt mij wel een logische oplossing.
40 mins
  -> Vals spelen??? Dat is gewoon slim ! ;-) Dank je wel

agree  Henk Peelen: Lekker kort door de bocht zo'n oplossing! Hoe was het ook alweer, verkocht hij / zij niet NF-plakplaatjes (Niet Fietsen) voor achter op de auto? --> Welbeschouwd heeft Wassenaar dan één voordeel boven Stroobos: ze hebben bij jullie een fietsenmaker.
1 hr
  -> NL = Niet Lopen, en zo'n sticker heb jij vast ook achter op je auto.