KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

screw-style spring adjuster

Dutch translation: snelspanschroef


13:39 Jun 28, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / bikes/brakes
English term or phrase: screw-style spring adjuster
Zoals in:
The arms are easy to adjust with a screw-style spring adjuster and the brake pad is a full 70mm in length
Evert DELOOF-SYS
Belgium
Dutch translation:snelspanschroef
Explanation:
is een wilde gok, sorry. Misschien heb je wat aan de link (als je hem tenminste zelf nog niet gevonden had).

Groetjes,
Jacqueline
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
goed gegokt, met een referentie... Zo hort het.
merciekes
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3schroefsgewijze veerregeling
ghpijffers
1 +1snelspanschroef
Jacqueline van der Spek
2instel-element met schroefveer; schroefveer; schroefveer-element
Henk Peelen


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
schroefsgewijze veerregeling


Explanation:
Zelf bedacht

ghpijffers
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
instel-element met schroefveer; schroefveer; schroefveer-element


Explanation:
schroefveer-instelelement

Kluwer:
adjuster = justeerder

schroefveer-adjuster
schroefveer-steller


Nog liever:
U stelt de armen gemakkelijk in met behulp van een schroefveer en ...

U stelt de armen gemakkelijk in met behulp van een schroefveer-element en ...

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224

4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
snelspanschroef


Explanation:
is een wilde gok, sorry. Misschien heb je wat aan de link (als je hem tenminste zelf nog niet gevonden had).

Groetjes,
Jacqueline


    Reference: http://www.fietsenpagina.nl/tips/tips8.magura.htm
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
goed gegokt, met een referentie... Zo hort het.
merciekes

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Nou Evert toch al gekozen heeft, kan ik wel even een agree geven. Weet je wat ik zo goed vind aan jou referenties? Zo netjes als rode koppeling, zodat de lezer lekker kan klikken. Niet iedere antwoorder levert zulke mooie koppelingen
6 days
  -> jeetje, Henk toch, wat een lovende woorden....