KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

competent third party.

Dutch translation: bevoegde derde partij


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:competent third party.
Dutch translation:bevoegde derde partij
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

17:05 Jun 28, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / lasprocedures
English term or phrase: competent third party.
procedures shall be approved by a competent third party.

Dat is een deskundige, neutrale derde partij. Maar er moet een vaste uitdrukking voor zijn. Ik ben het eerder wel eens tegengekomen in het kader van ISO-certificatie.
Leo te Braake | dutCHem
bevoegde derde
Explanation:
Ik ben de vertaling bevoegd voor competent in vele samenstellingen tegengekomen. Misschien helpt het je - succes!

Willemina
Selected response from:

Willemina Hagenauw
Grading comment
Dat was het inderdaad wat in de ISO-geschiedenis gebruikt werd.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5bevoegde derde
Willemina Hagenauw
4bevoegde derde
11thmuse


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
bevoegde derde


Explanation:
Ik ben de vertaling bevoegd voor competent in vele samenstellingen tegengekomen. Misschien helpt het je - succes!

Willemina


Willemina Hagenauw
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 6
Grading comment
Dat was het inderdaad wat in de ISO-geschiedenis gebruikt werd.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson
6 mins
  -> hartelijk dank

agree  Mirjam Bonne-Nollen
1 hr
  -> hartelijk dank

agree  11thmuse
14 hrs

agree  shineda
14 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen
15 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bevoegde derde


Explanation:
deskundige kan natuurlijk ook. Wat maar het mooist past, lijkt me.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 22 mins (2004-06-29 07:28:32 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, ik slaap nog half. Ik bedoelde deskundige. En dan andersom. Daarmee onderstrepend hoe goed ik Willeminas antwoord vind.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 37