KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

barrel adjuster

Dutch translation: stelschroef


19:55 Jun 28, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / bikes/brakes
English term or phrase: barrel adjuster
Zoals in:

Additionally, since adjusting for brake pad wear at the barrel adjuster limits the amount of lever travel, it is recommended that brake pads be adjusted at the caliper, not the lever.
Disc Brake Specs
Evert DELOOF-SYS
Belgium
Dutch translation:stelschroef
Explanation:
tja, iets anders kan ik er niet van maken.

Uit de 1e link:
"The Barrel Adjuster
On the left hand shifter - where the cable runs into the shifting mechanism - is an adjusting screw called the barrel adjuster. It is there to remove any slack in the cable after the adjustment of the derailleur is complete."

Uit de 2e link lijkt me dat ze daar de term stelschroef gebruiken.

HTH,
Jacqueline

--------------------------------------------------
Note added at 2004-06-29 07:00:57 (GMT)
--------------------------------------------------

Ik heb het e.e.a. even bij mijn fietsenmaker nagevraagd. Helaas kan hij je niet met je andere termen helpen. Ik kan er geen plaatjes bij vinden en zonder plaatjes heeft hij geen idee wat er bedoeld wordt. Ik denk dat het spul ook nog te nieuw is en hier nog niet verkrijgbaar is.

Sterkte!
Jacqueline
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
je bent het zelfs aan de fitesenmaker gaan vragen; initiatief moet beloond worden + 2 referenties... loon naar werken
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1afstelling voor de cylinder
11thmuse
2 +1stelschroef
Jacqueline van der Spek


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
stelschroef


Explanation:
tja, iets anders kan ik er niet van maken.

Uit de 1e link:
"The Barrel Adjuster
On the left hand shifter - where the cable runs into the shifting mechanism - is an adjusting screw called the barrel adjuster. It is there to remove any slack in the cable after the adjustment of the derailleur is complete."

Uit de 2e link lijkt me dat ze daar de term stelschroef gebruiken.

HTH,
Jacqueline

--------------------------------------------------
Note added at 2004-06-29 07:00:57 (GMT)
--------------------------------------------------

Ik heb het e.e.a. even bij mijn fietsenmaker nagevraagd. Helaas kan hij je niet met je andere termen helpen. Ik kan er geen plaatjes bij vinden en zonder plaatjes heeft hij geen idee wat er bedoeld wordt. Ik denk dat het spul ook nog te nieuw is en hier nog niet verkrijgbaar is.

Sterkte!
Jacqueline


    Reference: http://mountainbike.about.com/library/weekly/aa051401a.htm
    Reference: http://www.rijwielnet.nl/deal/tech_derail.htm
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
je bent het zelfs aan de fitesenmaker gaan vragen; initiatief moet beloond worden + 2 referenties... loon naar werken

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: of gewoon letterlijk 'tonafsteller', cilinderafsteller ofzo; je laat dan in het midden of de afsteller tonvormig is of dat het tonnetje / cilindertje wordt afgesteld
13 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
afstelling voor de cylinder


Explanation:
volgens my moet de barrel er echt wel in betrokken worden. Een barrel kan ook een snel draaiend onderdeel zijn. "To barrel" is er als een hazewind vandoor gaan.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 37

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: of gewoon letterlijk 'tonafsteller', cilinderafsteller ofzo; je laat dan in het midden of de afsteller tonvormig is of dat het tonnetje / cilindertje wordt afgesteld
3 hrs