KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

bush glacier

Dutch translation: glacier glijlager (buslager is ook o.k.)


12:25 Aug 6, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / hoist
English term or phrase: bush glacier
Helaas geen context. Dit staat op de onderdelenlijst van de draaihendel van een takel.

CRANK SPRING
LOCKNUT:3/8 UNC HX.HD.
WINDING HANDLE
GUIDE PIN
HANDGRIP
BEARING PIN
CLUTCH PLATE
CLUTCH SPRING
SHOULDERED SCREW
DRIVING PIN STEM
DRIVING PIN
CRANK SPRING
SLEEVE
CRANK ARM
LATCH
RETAINING SCREW
SPRING
ADJUSTING RING
BUSH GLACIER
SCREW:2BAx1/4 SKT.HD.GRUB.
SCREW:2BAx1/4 & 5/16 SCKT.CAP.WEDG.
SPECIAL WASHER
HANDGRIP BOLT
Shayna Barby
Dutch translation:glacier glijlager (buslager is ook o.k.)
Explanation:
Glacier is een merknaam (nogal ingeburgerd). Een 'glacier bush(-ing)'is een eenvoudig metalen glijlager (buslager) met een low-friction coating (bijv. teflon) aan de binnenzijde. Onderhoudsvrij/-arm, en goedkoop. Kan meestal droog gebruikt worden, zonder smering.
Selected response from:

Niels Achterhuis
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1glacier glijlager (buslager is ook o.k.)
Niels Achterhuis
2 +1glijlager
Henk Peelen
1 +2buslager
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
buslager


Explanation:
Een inval, maar dit is mijn gebied niet.

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 115

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Niels Achterhuis: buslager is prima, glijlager ook goed.
12 mins

agree  Henk Peelen: Hèèèè, wat krijgen we nou: een inval in andermans gebied? Begin je oorlogszuchtig te worden, en dat bij deze woestijntemperaturen. Doet me ergens aan denken. 'T kan verkeren!
16 mins
  -> Rustig, rustig maar. 't Was een inval, geen invasie! Busje komt zo...

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
glacier glijlager (buslager is ook o.k.)


Explanation:
Glacier is een merknaam (nogal ingeburgerd). Een 'glacier bush(-ing)'is een eenvoudig metalen glijlager (buslager) met een low-friction coating (bijv. teflon) aan de binnenzijde. Onderhoudsvrij/-arm, en goedkoop. Kan meestal droog gebruikt worden, zonder smering.


    Reference: http://www.ggbearings.com/
Niels Achterhuis
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
5 mins

45 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
glijlager


Explanation:
Ik denk dat het gletjserdeel hier de nadruk moet krijgen: glijden dus. Een glijlager heeft natuurlijk bussen. Wat anders? Treinen, vliegtuigen, fietsen of zo?

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: dat ijs was ook mijn associatie...
11 mins
  -> Ja, ja, aanschuiven zodra het werk gedaan is. Doet me ook ergens aan denken. Ooooh, jij denkt dat het om het ijs gaat en niet om bush. Zeker ijs met kerrie of zo. Moet er niet aan denken.