KudoZ home » English to Dutch » Engineering (general)

fill and hide characteristics

Dutch translation: vullend en dekkend vermogen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fill and hide characteristics
Dutch translation:vullend en dekkend vermogen
Entered by: xxxNicole_BC

20:21 Nov 30, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: fill and hide characteristics
"XXX PRIMER offers excellent fill and hide characteristics while providing a smooth surface for a professional finish."
Ik ben niet geheel thuis op het gebied van 'verfjargon' en heb vooralsnog de volgende poging gedaan: 'XXX PRIMER heeft een uitstekende vul- en dekkingskwaliteit en....'. Wie kan mij bevestigen of ik zo de juiste terminologie te pakken heb en zo niet, wat het dan wel moet zijn?
xxxNicole_BC
vullend en dekkend vermogen
Explanation:
lijkt me het beste.

PDF] Sigmafa de pearlcoat
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... Regendicht. Verhoogde weerstand tegen de ontwikkeling van micro-organismen op de
verffilm. Goed vullend en dekkend vermogen. Uitstekende hechting. ...
www.sigma.nl/shared/files/kenmerkenblad/8227.pdf - Gelijkwaardige pagina's

werdol grondverf
Werdol Grondverf. Grondverf voor hout op basis van alkydhars. Sterk vullend-
en goed dekkend vermogen, uitstekende schuurbaarheid. ...
www.epifanes.nl/producten/ eencomponent/werdolgrondverf.htm - 5k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

[PDF] 16 productpagina diverse
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... appartementen. Trekt snel aan en is goed dekkend. Goed vullend vermogen; geen
barsten in de pleistermassa. Goede weerstand tegen vocht. ...
mkbasic.digibiz.nl/users/ omnicol/images/map_pdf/omnispack.pdf - Toegevoegde zoekresultaten - Gelijkwaardige pagina's

Mousty Deco sprl
... Matte witkalk: zeer decoratief met een sterk dekkend en vullend vermogen. Een
extra waslaag verleent de kalk een prachtig patina en glacis. ...
www.bouwsite.be/Producten-Diensten/Mousty/mousty.html - 11k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Wat is verf
... meestal gebruik gemaakt van krijt wat een vullend vermogen heeft en ... 1. waterbasis
(acrylverf) transparant of dekkend 2. terpentinebasis (alkydverf) transparant ...
www.decoratief.nl/Verfvraagbaak/Wat is verf.htm - 60k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

[PDF] Ankermix SP20
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat
... Trekt snel aan en is goed dekkend. • Goed vullend vermogen; geen barsten
in de pleistermassa. • Goede weerstand tegen vocht. ...
www.ankerplast.com/downloads/AnkermixSP20.nl.pdf - Toegevoegde zoekresultaten - Gelijkwaardige pagina's

Producten
... is sneldrogend, goed vullend, elastisch, tixotroop ... Afwerking dekkend high-solid;
-Sylosolid Regulé HS ... houtsoorten en heeft uitstekende vochtwerend vermogen. ...
www.schildersvakhandel-almere.nl/producten.htm - 29k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

doehetzelven.nl
... het veel grotere vullend vermogen. Op nieuw hout is dus altijd grondverf nodig,
ook op kale plekjes! Wanneer gebruik je grondverf? - op kaal hout, dat dekkend ...
www.doehetzelven.nl/schilder/ron/Grondverf.html - 5k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Hoeka
... dat de verf zijn hoog vullend vermogen verleent. ... is ademend, spanningsarm, krachtig
vullend en is ... De afwerklaag dekkend opbrengen, gelijkmatig verdelen en in ...
www.hoeka.nl/pent15m1.htm - 6k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
En wederom allen bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7vullend en dekkend vermogen
Henk Peelen
4dekkend vermogen
Paul Peeraerts
3vullings- en dekkingseigenschappenxxxDoelman


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dekkend vermogen


Explanation:
met een zeer hoog dekkend vermogen

Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 2

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vullings- en dekkingseigenschappen


Explanation:
OP basis van :filler= vulmiddel; hiding power, opacity, covering power = dekkracht, dekkend vermogen kom ik tot het bovenstaande.
Combinatie van "vul- en dekking" is stylistisch "krom" volgens mijn conservatieve opvattingen.


xxxDoelman
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
vullend en dekkend vermogen


Explanation:
lijkt me het beste.

PDF] Sigmafa de pearlcoat
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... Regendicht. Verhoogde weerstand tegen de ontwikkeling van micro-organismen op de
verffilm. Goed vullend en dekkend vermogen. Uitstekende hechting. ...
www.sigma.nl/shared/files/kenmerkenblad/8227.pdf - Gelijkwaardige pagina's

werdol grondverf
Werdol Grondverf. Grondverf voor hout op basis van alkydhars. Sterk vullend-
en goed dekkend vermogen, uitstekende schuurbaarheid. ...
www.epifanes.nl/producten/ eencomponent/werdolgrondverf.htm - 5k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

[PDF] 16 productpagina diverse
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... appartementen. Trekt snel aan en is goed dekkend. Goed vullend vermogen; geen
barsten in de pleistermassa. Goede weerstand tegen vocht. ...
mkbasic.digibiz.nl/users/ omnicol/images/map_pdf/omnispack.pdf - Toegevoegde zoekresultaten - Gelijkwaardige pagina's

Mousty Deco sprl
... Matte witkalk: zeer decoratief met een sterk dekkend en vullend vermogen. Een
extra waslaag verleent de kalk een prachtig patina en glacis. ...
www.bouwsite.be/Producten-Diensten/Mousty/mousty.html - 11k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Wat is verf
... meestal gebruik gemaakt van krijt wat een vullend vermogen heeft en ... 1. waterbasis
(acrylverf) transparant of dekkend 2. terpentinebasis (alkydverf) transparant ...
www.decoratief.nl/Verfvraagbaak/Wat is verf.htm - 60k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

[PDF] Ankermix SP20
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat
... Trekt snel aan en is goed dekkend. • Goed vullend vermogen; geen barsten
in de pleistermassa. • Goede weerstand tegen vocht. ...
www.ankerplast.com/downloads/AnkermixSP20.nl.pdf - Toegevoegde zoekresultaten - Gelijkwaardige pagina's

Producten
... is sneldrogend, goed vullend, elastisch, tixotroop ... Afwerking dekkend high-solid;
-Sylosolid Regulé HS ... houtsoorten en heeft uitstekende vochtwerend vermogen. ...
www.schildersvakhandel-almere.nl/producten.htm - 29k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

doehetzelven.nl
... het veel grotere vullend vermogen. Op nieuw hout is dus altijd grondverf nodig,
ook op kale plekjes! Wanneer gebruik je grondverf? - op kaal hout, dat dekkend ...
www.doehetzelven.nl/schilder/ron/Grondverf.html - 5k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Hoeka
... dat de verf zijn hoog vullend vermogen verleent. ... is ademend, spanningsarm, krachtig
vullend en is ... De afwerklaag dekkend opbrengen, gelijkmatig verdelen en in ...
www.hoeka.nl/pent15m1.htm - 6k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's



Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224
Grading comment
En wederom allen bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paul Peeraerts
15 mins

agree  Kate Hudson
17 mins

agree  xxxLeo3
8 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen
10 hrs

agree  Mylène
11 hrs

agree  vixen
13 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
20 hrs