KudoZ home » English to Dutch » Environment & Ecology

being driven to extinction

Dutch translation: met uitsterven bedreigd worden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to be driven to extinction
Dutch translation:met uitsterven bedreigd worden
Entered by: Antoinette Verburg

07:22 Feb 14, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Environment & Ecology / whaling
English term or phrase: being driven to extinction
mammals were being driven to extinction?
---> The Times, February 13 2007
sofiesteurs
met uitsterven bedreigd
Explanation:
... werden met uitsterven bedreigd.

'Twee zoogdiersoorten met uitsterven bedreigd'
http://www.vzz.nl/nieuws/nieuws2007/nieuws-20070114-soortenu...
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +11met uitsterven bedreigd
Antoinette Verburg
4bijna uitgestorven zijn
Luc Dielis
3met uitroeiing bedreigd
Katrien De Clercq


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
met uitroeiing bedreigd


Explanation:
*

Katrien De Clercq
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: 'Uitroeiing' vooronderstelt een vooropgesteld plan. Dat zie ik er niet in. Maar misschien staat dat in de context, dus daarom 'neutral' en geen 'disagree'.
7 mins
  -> Ja, inderdaad, je hebt gelijk.

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bijna uitgestorven zijn


Explanation:
de zoogdieren zijn bijna uitgestorven.

Luc Dielis
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +11
met uitsterven bedreigd


Explanation:
... werden met uitsterven bedreigd.

'Twee zoogdiersoorten met uitsterven bedreigd'
http://www.vzz.nl/nieuws/nieuws2007/nieuws-20070114-soortenu...


Antoinette Verburg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
2 mins

agree  Saskia Steur
8 mins

agree  vic voskuil
13 mins

agree  avantix
21 mins

agree  Huijer
36 mins

agree  Erik Boers
1 hr

agree  Hester Eymers
2 hrs

agree  Charlesp
2 hrs

agree  Roeland
2 hrs

agree  Inge Dijkstra
4 hrs

agree  Jack den Haan
5 hrs




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Jack den Haan