KudoZ home » English to Dutch » Environment & Ecology

pathways

Dutch translation: scenario's


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pathways
Dutch translation:scenario's
Entered by: Toiny Van der Putte-Rademakers

12:56 Feb 14, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Environment & Ecology
English term or phrase: pathways
Global GHG emission pathways - Baseline and mitigation cases to 2050 compared to 2100 stabilisation pathways. Baseline and policy simulations.
Onderschrift bij een grafiek in een OECD-publicatie.
Toiny Van der Putte-Rademakers
emissiescenario's en stabilisatiemiddelen/-factoren/-media/-stoffen
Explanation:
pathway kan ook middel, medium en zo betekenen

http://dict.leo.org/ende?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType...
pathway [tech.] das Medium
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Scenario's is het woord dat ik zocht. Dank je wel, Henk.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1emissieroutes
Debbie van Hardeveld
3wijzen
Lianne van de Ven
3trajecten
Ron Willems
2emissiescenario's en stabilisatiemiddelen/-factoren/-media/-stoffen
Henk Peelen


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
trajecten


Explanation:
...

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35
Notes to answerer
Asker: Hier heb ik ook over gedacht, maar het pastte niet in alle zinnen. Bedankt.


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wijzen


Explanation:
In onderstaande tweetalige link hebben ze het over production pathways vertaald als productiewijzen. Ik denk dat het in deze context ook past.
Als de link niet werkt, ik heb gegoogled met "globale uitstoot pathways" -> eerste link.


    Reference: http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...
Lianne van de Ven
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
emission pathways
emissieroutes


Explanation:
emissieroutes van broeikasgassen

Debbie van Hardeveld
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Dit vind ik een heel mooie vertaling. Maar hij pastte niet in alle zinnen.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  analytical
42 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
emissiescenario's en stabilisatiemiddelen/-factoren/-media/-stoffen


Explanation:
pathway kan ook middel, medium en zo betekenen

http://dict.leo.org/ende?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType...
pathway [tech.] das Medium

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Scenario's is het woord dat ik zocht. Dank je wel, Henk.