KudoZ home » English to Dutch » Environment & Ecology

accommodate/accommodation

Dutch translation: verwezenlijkt


13:21 Sep 3, 2008
English to Dutch translations [Non-PRO]
Environment & Ecology / nature conservation
English term or phrase: accommodate/accommodation
Illegal activities cannot be accommodated without breaking the law.

'achieving some kind of agreed accommodation'
Tessa
Dutch translation:verwezenlijkt
Explanation:
illegale activiteiten kunnen niet worden verwezenlijkt zonder de wet te overtreden (je kunt geen omelet maken zonder een ei te breken)

--------------------------------------------------
Note added at 24 min (2008-09-03 13:46:10 GMT)
--------------------------------------------------

Nee, begrijp ik, maar daar moet ook iets anders voor worden bedacht.

--------------------------------------------------
Note added at 25 min (2008-09-03 13:47:03 GMT)
--------------------------------------------------

tot een soort minnelijke schikking komen?
Selected response from:

garthpuddle
Netherlands
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2verwezenlijktgarthpuddle
3goedpratenxxxNMR
3(oogluikend) toelaten
Tina Vonhof


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
verwezenlijkt


Explanation:
illegale activiteiten kunnen niet worden verwezenlijkt zonder de wet te overtreden (je kunt geen omelet maken zonder een ei te breken)

--------------------------------------------------
Note added at 24 min (2008-09-03 13:46:10 GMT)
--------------------------------------------------

Nee, begrijp ik, maar daar moet ook iets anders voor worden bedacht.

--------------------------------------------------
Note added at 25 min (2008-09-03 13:47:03 GMT)
--------------------------------------------------

tot een soort minnelijke schikking komen?

garthpuddle
Netherlands
Native speaker of: Dutch
Notes to answerer
Asker: Voor de eerste zin zou dat inderdaad een mogelijkheid zijn, maar in de tweede zin kan ik daar niet echt mee uit de voeten.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: met 'minnelijke schikking' voor de tweede zin.
1 hr

agree  Judith Verschuren
20 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(oogluikend) toelaten


Explanation:
Het bovenste voor de eerste zin.
Garthpuddle's suggestie voor de tweede zin.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-09-03 15:22:50 GMT)
--------------------------------------------------

De tweede zin zou je ook verder kunnen omschrijven: tot een overeenstemming komen over wat wel en niet toelaatbaar is.

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
goedpraten


Explanation:
misschien?

--------------------------------------------------
Note added at 2 heures (2008-09-03 15:46:57 GMT)
--------------------------------------------------

en voor het znw: overeenstemming = naar mijn gevoel wordt accomodate hier in 2 verschillende betekenissen gebruikt

xxxNMR
France
Native speaker of: Native in DutchDutch