KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

soft commodities

Dutch translation: zachte grondstoffen


14:48 Apr 4, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: soft commodities
On the business side, the agri-sector is booming and soft commodity prices are still rising
sha
Dutch translation:zachte grondstoffen
Explanation:
Tot de zachte grondstoffen worden koffie, suiker, katoen, fruitsap en cacao gerekend.

http://www.pbinvest.be/pub/tijd_8oktober05.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2008-04-04 14:57:10 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.abnamromarkets.nl/NL/MediaLibrary/Document/PDF/Ne...
Selected response from:

Erik Boers
Belgium
Grading comment
Bedankt!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3landbouwgrondstoffenamulder
3landbouwproducten
Kitty Brussaard
3zachte grondstoffenErik Boers
3niet duurzame goederen
Steven Mertens


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niet duurzame goederen


Explanation:
...

Steven Mertens
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 75

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zachte grondstoffen


Explanation:
Tot de zachte grondstoffen worden koffie, suiker, katoen, fruitsap en cacao gerekend.

http://www.pbinvest.be/pub/tijd_8oktober05.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2008-04-04 14:57:10 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.abnamromarkets.nl/NL/MediaLibrary/Document/PDF/Ne...

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31
Grading comment
Bedankt!

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
landbouwgrondstoffen


Explanation:
Omdat beleggen in landbouwgrondstoffen (soft commodities) de laatste jaren sterk aan populariteit heeft gewonnen......

amulder
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronique Vandendriessche: Den ik ook. zie: http://www.trends.be/nl/4-1353-39732/landbouwgrondstoffen--i... Mvg
2 mins

agree  Kitty Brussaard
3 mins

agree  Ron Willems: ja, of agrarische grondstoffen
29 mins

neutral  Erik Boers: Granen worden niet altijd tot de soft commodities gerekend (zie mijn tweede ref. van ABN Amro). Overigens zou ik de tegenstelling harde/zachte grondstoffen behouden.
35 mins

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
landbouwproducten


Explanation:
'Soft commodities' worden vaak gelijkgesteld aan 'landbouwproducten', dit in tegenstelling tot 'hard commodities' waaronder meestal 'metalen en andere grondstoffen' worden verstaan.

Zie bijv. onderstaande links:

ING Soft Commodities Clicker 2008-2013 met 100% hoofdsomgarantie. Doel: Geld verdienen met landbouwproducten. Kenmerken: Beleggen in landbouwproducten (S&P ...
www.beleggersonline.nl/index.php?option=com_content&task=vi... - 74k -

Dit fonds belegt in aandelen van bedrijven die profiteren van de recente opleving van de prijs van landbouw grondstoffen, de zogeheten soft commodities. ...
www.hek.eu/3327/Beleggingsnieuws.html - 12k

Wat de grondstoffensector betreft, gaat onze voorkeur nog steeds uit naar landbouwproducten (soft commodities). Landbouwproducten zoals maïs en graan zijn ...
www.deutschebank.be/nl/content/beleggen/beleggingstendens-3... - 14k -

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2008-04-04 15:06:42 GMT)
--------------------------------------------------

Landbouwproducten of landbouwgrondstoffen, choose your pick!

Kitty Brussaard
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 242