KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

competitive edge

Dutch translation: concurrentievoordelen en -strategieën


07:22 Apr 5, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: competitive edge
What is the competitive edge and strategy of your organisation?
sha
Dutch translation:concurrentievoordelen en -strategieën
Explanation:
volgens mij heeft competitive zowel betrekking op edge als op strategy, waardoor een mooie compacte vertaling mogelijk is.
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Dit lijkt mij het beste in de context te passen. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5concurrentievoordelen en -strategieën
Ron Willems
5concurrerend vermogenMG Severijns
5concurrentiekracht (het concurrerend zijn)
Adine Versluis
4onderscheidend vermogen ten opzichte van uw concurrentenamulder
3concurrentiekracht en -strategie
Henk Peelen


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
onderscheidend vermogen ten opzichte van uw concurrenten


Explanation:
zeer wel mogelijk, denk ik.

amulder
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
concurrerend vermogen


Explanation:
Soms ook omschreven als: concurrentievoordeel of: voordeel ten opzichte van de concurrentie. In deze context lijkt me concurrerend vermogen beter.

MG Severijns
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 18

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
competitive edge and strategy
concurrentievoordelen en -strategieën


Explanation:
volgens mij heeft competitive zowel betrekking op edge als op strategy, waardoor een mooie compacte vertaling mogelijk is.


Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 478
Grading comment
Dit lijkt mij het beste in de context te passen. Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: M.i. een uitstekende vertaling in deze context.
12 mins
  -> hartelijk dank, Jack

agree  Erik Boers: Prima.
39 mins
  -> merci Erik

agree  Pieter_H
1 hr
  -> merci

agree  Meturgan
5 hrs
  -> merci

agree  Bedutched
7 hrs
  -> merci

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
concurrentiekracht en -strategie


Explanation:
staat er niet letterlijk, maar lijkt me veel logischer

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 80

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
concurrentiekracht (het concurrerend zijn)


Explanation:
It's hit in the book on financial terminology ;)

Adine Versluis
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch