KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

critical size

Dutch translation: van een kritische omvang (zijn)


12:40 Apr 6, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: critical size
We are looking at countries that have a predominant, important agri sector and a critical size.
sha
Dutch translation:van een kritische omvang (zijn)
Explanation:
Het gaat erom, dat de bedrijven groot genoeg zijn om aan een bepaalde voorwaarde te voldoen. In die zin is de omvang dus kritisch: hier draait het om.
Selected response from:

Barbara Barbara Zornig Stolk
Netherlands
Grading comment
Ik denk dat ik voor deze oplossing ga, alhoewel ik ' omvang van betekenis' ook heel acceptabel vind
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7van een kritische omvang (zijn)
Barbara Barbara Zornig Stolk
4kritieke omvang
Albert Stufkens
4die een omvang van betekenis hebben
Yolanda Carati


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
van een kritische omvang (zijn)


Explanation:
Het gaat erom, dat de bedrijven groot genoeg zijn om aan een bepaalde voorwaarde te voldoen. In die zin is de omvang dus kritisch: hier draait het om.

Barbara Barbara Zornig Stolk
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ik denk dat ik voor deze oplossing ga, alhoewel ik ' omvang van betekenis' ook heel acceptabel vind

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lianne van de Ven: moet het land of de bedrijven van kritische omvang zijn...?
12 mins

agree  Ron Willems: landen die beschikken over een ... sector en een kritische omvang
18 mins

agree  Jan Willem van Dormolen
35 mins

agree  Ingeborg Gonizzi
2 hrs

agree  frameworks
2 hrs

agree  iqcservices: Jan Snauwaert (zoals de zin opgebouwd is, zijn het de landen die een kritische omvang moeten hebben)
2 hrs

agree  Dennis Seine
2 hrs

agree  Bea Geenen
13 hrs

disagree  Albert Stufkens: Sorry guys. See Van Dale
1 day2 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
die een omvang van betekenis hebben


Explanation:
"kritische omvang" klinkt mij te vertaald in de oren, in het Nederlands zou ik 'omvang van betekenis' zeggen.

Yolanda Carati
Mexico
Works in field
Native speaker of: Dutch

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kritieke omvang


Explanation:
'Kritieke' betekent 'beslissend'. Een hoedanigheid dat alleen betrekking heeft op zaken!

'Kritisch' betekent 'bekwaam om tot een oordeel te komen. Dit kan dus alleen betrekking hebben op personen!

Aangezien 'omvang' een zaak is, kan de term 'kritische' niet toegepast worden!

Albert Stufkens
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 61