KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

Market composites

Dutch translation: marktsamenstelling(en)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Market composites
Dutch translation:marktsamenstelling(en)
Entered by: Laurent Slowack

04:41 Jul 5, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: Market composites
I do not have any context available.
Laurent Slowack
marktsamenstelling(en)
Explanation:
Hier is een voorbeeld van een Engelse context:

http://www.salary.com/enterprise/layoutscripts/entl_default....

Centralized Datasets. Creates an integrated, centralized library to search, adjust and update your market composites.
Custom Analytics. Provides flexible decision-ready reports and custom report capabilities to analyze internal equity and assess market competitiveness.
Expert Analysis. Certified compensation professionals load your data; our technology combines it with your market composites to power detailed analysis.
Selected response from:

Max Nuijens
Belarus
Grading comment
Met dank voor de hulp.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3marktreferenties
Kitty Brussaard
3marktindexen
Christoph Verplancke
3alternatieve vraagJack den Haan
3marktsamenstelling(en)
Max Nuijens


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
market composites
marktsamenstelling(en)


Explanation:
Hier is een voorbeeld van een Engelse context:

http://www.salary.com/enterprise/layoutscripts/entl_default....

Centralized Datasets. Creates an integrated, centralized library to search, adjust and update your market composites.
Custom Analytics. Provides flexible decision-ready reports and custom report capabilities to analyze internal equity and assess market competitiveness.
Expert Analysis. Certified compensation professionals load your data; our technology combines it with your market composites to power detailed analysis.

Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35
Grading comment
Met dank voor de hulp.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Christoph Verplancke: Ruikt nogal naar de samenstelling van een specifieke markt, i.e. "market composition"?
4 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
market composites
alternatieve vraag


Explanation:
Ken deze term ook niet, maar het Engels Marketing Lexicon [Huizinga/Sifra/ISBN 90 72461 75 4] heeft voor 'composite demand' (=alternate demand): alternatieve vraag; consument heeft keus uit substitutiegeoderen (zoals koffie i.p.v. thee) of verwisselbare goederen (bijv. super i.p.v. normale benzine). Andere synoniemen zijn competitive demand en rival demand. Misschien heb je hier iets aan. Succes!

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 91

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
market composites
marktindexen


Explanation:
Aangezien enige context ontbreekt zou ik kiezen voor de meest algemene vertaling in termen van omvattendheid en voorkomen. Ik neem aan dat je de opdrachtgever niet om verduidelijking kan vragen.



Christoph Verplancke
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 8

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
market composites
marktreferenties


Explanation:
De term 'market composites' komt in vergelijkbare contexten voor die allemaal betrekking hebben op (software voor) ter ondersteuning van (concurrerend) beloningsbeleid. Het lijkt daarbij te gaan om het bepalen van een marktconforme beloning op basis van onder meer marktgegevens/marktdata uit surveys en benchmarks. Deze gegevens worden door middel van 'blending' vertaald in een marktconforme beloning. De 'market composites' in de gegeven context lijken het resultaat te zijn van deze gegevensintegratie. IMO zou je hiervoor de term 'marktreferenties' kunnen gebruiken.

Het is daarom aangewezen meerdere marktstudies te kiezen en de resultaten ervan te integreren teneinde te komen tot de keuze van een marktreferentie die toelaat marktconformiteit na te streven. Dit vraagt een goede kennis van de materie.
www.kioto.be/NL/NL31/NL31.pdf

... Create consistent, comparable market composites by selectively weighting or adjusting survey market data; Streamline the pricing process by pricing all ...
www.npktools.com/CX-Pricing.htm

Importeren, managen en evalueren van actuele marktgegevens van meerdere survey providers.
Eenvoudig blenden van marktdata vanuit diverse bronnen met als doel concurrerende marktconforme beloningen te definiëren.
Implementeer consistente ankerpunten met hoge flexibiliteit voor markten waarvoor een hoge vraag geldt.
Analyseer trends in marktdata en breng de beloning van de medewerker in lijn hiermee.
www.stepstonesolutions.nl/Solutions/Compensation_Management...



Kitty Brussaard
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 242