KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

substantial risk of forfeiture

Dutch translation: aanzienlijke kans op verbeurte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:substantial risk of forfeiture
Dutch translation:aanzienlijke kans op verbeurte
Entered by: Ingeborg Gonizzi

12:33 Jul 7, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / uit aandelenoptie-plan
English term or phrase: substantial risk of forfeiture
What if the shares purchased under a Non-Statutory Stock Option are subject to a substantial risk of forfeiture?

Dit komt uit een toelichting op een aandelenoptieplan voor werknemers van een bedrijf. Bestaat er, voor zover jullie weten, een standaard vertaling voor deze term?
Ingeborg Gonizzi
Netherlands
aanzienlijke kans op verbeurte
Explanation:
Volgens Terminologie Financieel Management:
forfeiture of shares – verbeurte van aandelen (wegens niet nakoming van volstortingsverplichting)
Selected response from:

Albert Stufkens
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1aanzienlijke kans op verbeurte
Albert Stufkens
3 +1aanzienlijk risico op inbeslagnameJo Le
3wezenlijk risico op verbeurdverklaring (van aandelen)Sabine Piens


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
aanzienlijk risico op inbeslagname


Explanation:
Maybe also 'beduidend/verhoogd risico'.
You can also translate 'forfeiture' as 'verbeuring' or 'confiscatie'.

http://www.woxikon.nl/nederlands/verbeuring.php

Jo Le
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: In deze context wordt ook wel gesproken van 'beslag' of 'beslaglegging' op aandelen :-)
2 hrs

neutral  Albert Stufkens: 'risico op' is geen Nederlands idioom!
10 hrs
  -> Volgens de Nederlandse Taalunie mag het gewoon hoor: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/715/

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wezenlijk risico op verbeurdverklaring (van aandelen)


Explanation:
...

Sabine Piens
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
Notes to answerer
Asker: Dank voor je opmerking over het 'risico op'! Heb het gauw veranderd...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Albert Stufkens: 'risico op' is geen Nederlands idioom!
10 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
aanzienlijke kans op verbeurte


Explanation:
Volgens Terminologie Financieel Management:
forfeiture of shares – verbeurte van aandelen (wegens niet nakoming van volstortingsverplichting)


Albert Stufkens
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 61

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: De 'forfeiture' kan idd plaatsvinden om de door jou genoemde reden (i.e. aandeelhouders die niet aan hun volstortingsverplichting voldoen), of in het kader van executoraal beslag op de aandelen van een vennootschap. De context moet dit uitwijzen :-)
12 hrs