KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

fellow global subsidiary

Dutch translation: wereldwijd opererende zusteronderneming


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fellow global subsidiary
Dutch translation: wereldwijd opererende zusteronderneming
Entered by: Steven Mertens

08:25 Sep 2, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: fellow global subsidiary
Context: "The majority of the business trade and assets of XXX were sold to a newly established Belgian fellow global subsidiary, YYY, with effect from 1 April 2007."

Dank bij voorbaat

Steven
Steven Mertens
wereldwijd opererende zusteronderneming
Explanation:
Er zit een schijnbare tegenstelling in de term 'fellow global subsidiary' in die zin dat een 'subsidiary' een dochteronderneming is en 'fellow' meer duidt op gelijkwaardigheid in de zin van ondernemen. De vertaling wereldwijd opererende zusteronderneming is een vlag die de lading mijns insziens volledig dekt.

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2008-09-02 09:24:15 GMT)
--------------------------------------------------

@ Steven: ik zou persoonlijk toch kiezen voor wereldwijd opererend ipv internationaal, omdat dat meer specifiek het werkgebied van de zusteronderneming aanduidt. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat internationaal ook een goede vertaling is. Het is echter wel een zusteronderneming en geen dochteronderneming als de XXX en YYY fellows zijn.
Selected response from:

Theo Bernards
France
Grading comment
Dank je wel
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wereldwijd opererende zusterondernemingTheo Bernards
4société-soeur internationaleStéphanie Mazy


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
société-soeur internationale


Explanation:
voir lien ci-dessous


    Reference: http://www.babylon.com/definition/fellow_subsidiary/French
Stéphanie Mazy
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wereldwijd opererende zusteronderneming


Explanation:
Er zit een schijnbare tegenstelling in de term 'fellow global subsidiary' in die zin dat een 'subsidiary' een dochteronderneming is en 'fellow' meer duidt op gelijkwaardigheid in de zin van ondernemen. De vertaling wereldwijd opererende zusteronderneming is een vlag die de lading mijns insziens volledig dekt.

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2008-09-02 09:24:15 GMT)
--------------------------------------------------

@ Steven: ik zou persoonlijk toch kiezen voor wereldwijd opererend ipv internationaal, omdat dat meer specifiek het werkgebied van de zusteronderneming aanduidt. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat internationaal ook een goede vertaling is. Het is echter wel een zusteronderneming en geen dochteronderneming als de XXX en YYY fellows zijn.

Theo Bernards
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dank je wel
Notes to answerer
Asker: Kan dit dan niet korter worden omschreven als "internationale zusteronderneming", zoals Stéphanie al voorstelde. "Internationaal" houdt mijns inziens in "wereldwijd opererend", niet?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Ik zou het land er bij betrekken: Belgian fellow global subsidiary = Belgische vestiging van de internationale dochteronderneming
4 mins