KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

foreclosing secured creditor

Dutch translation: executerende preferente schuldeiser


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:foreclosing secured creditor
Dutch translation:executerende preferente schuldeiser
Entered by: Eppo Schaap

15:09 Feb 10, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / online car sales and insurance system
English term or phrase: foreclosing secured creditor
Context:
that xxx is selling cars as a foreclosing secured creditor.

(onderdeel van de algemene voorwaarden voor het online systeem).
Eppo Schaap
Netherlands
executerende preferente schuldeiser
Explanation:
ik denk dat de termen zonder problemen samengevoegd kunnen worden. Of je er een crediteur of een schuldeiser van maakt, hangt verder van de toon af.
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Je hebt de oplossing aangedragen :-).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3beslagleggende zekergestelde crediteur
Kitty Brussaard
3executerende preferente schuldeiser
vic voskuil


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
executerende preferente schuldeiser


Explanation:
ik denk dat de termen zonder problemen samengevoegd kunnen worden. Of je er een crediteur of een schuldeiser van maakt, hangt verder van de toon af.

vic voskuil
Netherlands
Meets criteria
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 22
Grading comment
Je hebt de oplossing aangedragen :-).

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
beslagleggende zekergestelde crediteur


Explanation:
Eventueel ook: 'beslagleggende (door zekerheden) gedekte crediteur'.

Van den End's Juridisch Lexicon noemt 'secured creditor' als vertaling voor zowel 'gedekte crediteur' als 'zekergestelde crediteur'. Volgens dit lexicon kan 'secured creditor' ook de vertaling zijn voor 'preferente crediteur', zie ook Vic's antwoord.

Van Amerongen vertaalt 'secured creditor' met 'zekergestelde crediteur'.






Kitty Brussaard
Netherlands
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 242