KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

drawn

Dutch translation: getrokken


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:drawn
Dutch translation:getrokken
Entered by: Willemina Hagenauw

17:20 Jan 26, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: drawn
Payment may take place by cheque drawn on a clearing bank in the UK.

Ik vind het woord "getrokken" wel in het Vlaams, maar niet in het Nederlands. Weet iemand of de uitdrukking, "een cheque getrokken op een clearing bank" ook in het Nederlands voorkomt?
Willemina Hagenauw
De betaling kan door cheque plaatsvinden die op een handelsbank in het UK wordt getrokken
Explanation:
de term 'getrokken' wordt eveneens gebruikt in het Nederlands.
Selected response from:

Karina Vermeylen
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3De betaling kan door cheque plaatsvinden die op een handelsbank in het UK wordt getrokkenKarina Vermeylen
3betaling is mogelijk middels het verzilveren van een cheque van een Britse handelsbank
11thmuse


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
De betaling kan door cheque plaatsvinden die op een handelsbank in het UK wordt getrokken


Explanation:
de term 'getrokken' wordt eveneens gebruikt in het Nederlands.

Karina Vermeylen
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 17
Grading comment
Hartelijk dank!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  moya
39 mins

agree  Erica Magielse
2 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
2 hrs

1 day6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
betaling is mogelijk middels het verzilveren van een cheque van een Britse handelsbank


Explanation:
"trekken" is natuurlijk prima. Maar door een beetje met de taal te spelen, vind ik dit een lekker leesbaar alternatief.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 57