KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

PMP

Dutch translation: winstbeheersingsproces


19:17 Mar 8, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Finance (general)
English term or phrase: PMP
PMP = profit management process
Wat is dit in goed Nederlands en bestaat er ook een afkorting voor?

Weinig context - het is een term in een glossarium van financiële termen
Saskia Steur
Dutch translation:winstbeheersingsproces
Explanation:
Geen afkorting bij mij bekend.
Selected response from:

Erica Magielse
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3winstmanagement proces
George Vardanyan
3winstbeheersingsproces
Erica Magielse


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pmp
winstbeheersingsproces


Explanation:
Geen afkorting bij mij bekend.

Erica Magielse
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 10
Grading comment
Hartelijk dank

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pmp
winstmanagement proces


Explanation:
winstmanagement proces

geen afkorting bestaat er blijkbaar voor

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 37 mins (2004-03-08 20:54:52 GMT)
--------------------------------------------------

winstmanagement - p.28

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 50 mins (2004-03-08 21:08:35 GMT)
--------------------------------------------------

blijkbaar \"winstmanagement\" zonder \"proces\"

nog een link

De aanstaande implementatie van de International Financial
Reporting Standards (IFRS) zullen de mogelijkheden voor
winstmanagement belangrijk reduceren, waardoor de volatiliteit
van de gerapporteerde resultaten sterk zal toenemen. (p. 26)

http://www.ey.nl/download/overig/risicomanagement/Van_financ...


    www.few.eur.nl/few/edu/vak/a2533/ stdmat/ppcoll1deeganh1tm3.ppt
George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4