KudoZ home » English to Dutch » Finance (general)

multi currency fund

Dutch translation: multi valuta fonds


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:multi currency fund
Dutch translation:multi valuta fonds
Entered by: Adela Van Gils

21:39 Feb 20, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Finance (general)
English term or phrase: multi currency fund
Fonds multi devises. Multi valuta fonds???? Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
valutafonds
Explanation:
Waarom niet gewoon vertalen met valutafonds? Volgens mij impliceert dat dat het om meer valuta's gaat en dus zou ik het niet apart vertalen.
Selected response from:

xxxFullCircle
Netherlands
Grading comment
Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4valutafondsxxxFullCircle
3fonds waarin effecten in verschillende valuta's zijn ondergebracht
Steven Mertens
3fonds bestaande uit meerdere valuta's
11thmuse


Discussion entries: 1





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fonds bestaande uit meerdere valuta's


Explanation:
Zo zou ik het vertalen

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 57

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fonds waarin effecten in verschillende valuta's zijn ondergebracht


Explanation:
ik weet dat het een beetje omslachtig klinkt, maar denk niet dat er een kortere vertaling mogelijk is. Mocht deze term in een zin staan zou ik zeggen "het fonds is multi-valuta".

Succes

Steven

Steven Mertens
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 75

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
valutafonds


Explanation:
Waarom niet gewoon vertalen met valutafonds? Volgens mij impliceert dat dat het om meer valuta's gaat en dus zou ik het niet apart vertalen.

xxxFullCircle
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 46
Grading comment
Bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer
4 hrs

agree  Francina
8 hrs

agree  Paul Peeraerts
9 hrs

agree  IDEAD Transl
1 day2 hrs