KudoZ home » English to Dutch » Food & Drink

natural-alike tree strawberry flavor

Dutch translation: op de natur lijkende aardbeiensmaakstof


08:53 Jul 22, 2005
English to Dutch translations [Non-PRO]
Food & Drink / food/drinks
English term or phrase: natural-alike tree strawberry flavor
part of the ingredients of a soft drink
Berkin Bolukbasi
Dutch translation:op de natur lijkende aardbeiensmaakstof
Explanation:
ik heb nog nooit aardbeien aan een boom gezien.
Zou ik verifieren bij de klant!
Als het bestaat, weet ik niet wat de nederlandse vertaling is, boom-aarbeien?
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
Thank you Leo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2natuuridentiek aroma van de vruchten van de aarbeiboom
vixen
3op de natur lijkende aardbeiensmaakstof
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
op de natur lijkende aardbeiensmaakstof


Explanation:
ik heb nog nooit aardbeien aan een boom gezien.
Zou ik verifieren bij de klant!
Als het bestaat, weet ik niet wat de nederlandse vertaling is, boom-aarbeien?


Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 5
Grading comment
Thank you Leo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Harry Borsje: wat dacht je van bosaardbeien (vlgs. mij de oorsprong van onze huidige overmaatse zomerkoningen)
6 mins

neutral  xxxKristel-P: Harry, bosaardbeien zijn "echte" aardbeien. De rare bessen van de aardbeiboom niet. :-)
10 hrs

37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
natuuridentiek aroma van de vruchten van de aarbeiboom


Explanation:
I doubt whether the fruit of the 'aardbeiboom' is called 'boomaardbeien'. If you look at the pictures in the ref below, you will see that this fruit is very different from the common strawberry/aardbei

NAGERECHT NAAR KEUZE :
Lychees en vruchten van de aardbeiboom
http://www.citedudragon.be/citedudragon-brussels-menus-nl.ht...

Deze soort vormt bij ouderdom een grote boom, die tot wel 15 hoog kan reiken. Opvallend is de oranje karmijnkleurige schors, die een stevige kurklaag draagt.

De cremekleurige bloemen verschijnen in de maanden mei en juni. Ze staan in grote pluimen op de takken. Daarna volgen al snel de ornaje gele vruchten. Deze soort kan het op een flink beschutte plaats het in de winter redelijk uithouden. De oorsprong ligt in Noord Amerika.
*Arbutus unedo (Aardbeiboom)
http://www.bouman102.info/loofbomen en loofstruiken a tm l.h...


--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2005-07-22 09:30:58 GMT)
--------------------------------------------------

typo: aarDbeiboom

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Harry Borsje: volgens http://www.british-trees.com/guide/strawberrytree.htm zijn deze vruchten niet te (vr)eten!
6 mins
  -> Heb ik inderdaad ook gelezen, maar ik vind Earl Grey-thee (met bergamotsmaak) ook smerig. Afgaand op de menukaart in bovenstaande ref. lopen de meningen over de vruchten van de aardbeiboom kennelijk ook uiteen.

agree  xxxKristel-P: Volledig akkoord met de vertaling van Vixen! :-)
10 hrs
  -> Bedankt Kristel

agree  Leo te Braake | dutCHem: Over de aardbeienboom heb ik nu dus wat bijgeleerd. Tussen natuurlijk, natuuridentiek en nature-alike zitten nuanceverschillen, die in sommige contexten van zeer groot belang zijn.
2 days1 hr
  -> Bedankt Leo