KudoZ home » English to Dutch » Food & Drink

nibbed peanuts

Dutch translation: (grof)gehakte pinda's


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:nibbed peanuts
Dutch translation:(grof)gehakte pinda's
Entered by: Antoinette Verburg

08:25 Jul 6, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Food & Drink
English term or phrase: nibbed peanuts
op een verpakking ontbijtgranen in de ingrediëntenlijst.

http://www.sun-valley.co.uk/bulk/peanuts.aspx geeft aan dat het wel eens een dikte of textuur zou kunnen aanduiden
Linda Flebus
Belgium
grof gehakte pinda's
Explanation:
"nibbed = said of nuts, etc: roughly crushed."


--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2007-07-06 08:55:27 GMT)
--------------------------------------------------

Zit nog even te piekeren of het niet 'grofgehakte' moet zijn (aan elkaar dus)... zie 'grofgebreid', 'grofgezaagd', etc. (Van Dale)....
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
Ik heb gebeld met een Nederlandstalige belangrijke importeur van noten die op zijn website "nibbed peanuts" verkoopt maar die gewoon gehakte pinda's noemt...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6grof gehakte pinda's
Antoinette Verburg
4zie uitleg
TransAction


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zie uitleg


Explanation:
pinda's waarvan dat middelste dingetje is verwijderd, de 'nib'.

Weet zo even geen nl woord daarvoor

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2007-07-06 08:54:23 GMT)
--------------------------------------------------

Uitleg van Antoinette ook zeer plausibel,
misschien moet je even je opdrachtgever vragen.

TransAction
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrisianFrisian
Notes to answerer
Asker: Zo ver was ik ook al: ik realiseerde me dat als je geroosterde pinda's koopt die dingetjes, die nibs, er soms niet in zitten. Wat zou men met die nibs doen? Weet er ook geen woord voor: "ontpitte pinda's" lijkt zo fout.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Strega: nib = wortel, boon, kiem?
7 mins
  -> pindakern

neutral  Hester Eymers: Het goeie woord weet ik ook niet, maar dat dingetje is een baby-pinda volgens deze site: https://answers.google.com/answers/threadview?id=459696
41 mins

neutral  Riens Middelhof: Dat "dingetje" heet een kiem, maar "ontkiemde pinda's" zet je wel volstrekt op het verkeerde been ;)
4 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
grof gehakte pinda's


Explanation:
"nibbed = said of nuts, etc: roughly crushed."


--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2007-07-06 08:55:27 GMT)
--------------------------------------------------

Zit nog even te piekeren of het niet 'grofgehakte' moet zijn (aan elkaar dus)... zie 'grofgebreid', 'grofgezaagd', etc. (Van Dale)....


    Reference: http://www.allwords.com/word-nibbed.html
    Reference: http://www.proz.com/kudoz/815204
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32
Grading comment
Ik heb gebeld met een Nederlandstalige belangrijke importeur van noten die op zijn website "nibbed peanuts" verkoopt maar die gewoon gehakte pinda's noemt...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TransAction: lijkt me logisch, ook gezien de maten in de ref.
5 mins

agree  Mieke Tulp: Jep
9 mins

agree  Sabine Piens: of grof gemalen
12 mins

agree  Hester Eymers: Aan elkaar geschreven zou mijn voorkeur hebben, maar los lijkt me niet per se fout.
26 mins

agree  vixen: zie bijv. ook http://www.joebattsarm.com/GastronomicDictionary-AD(unfinish... - cacao bean nibs (small pieces); ik zou grofgehakte ook als één woord schrijven.
58 mins

agree  Saskia Steur
1 hr