KudoZ home » English to Dutch » Food & Drink

food-grade

Dutch translation: voedselveilige


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:food-grade
Dutch translation:voedselveilige
Entered by: Henk Peelen

11:04 Mar 5, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Food & Drink / levensmiddelenfabriek
English term or phrase: food-grade
Only food-grade lubricants shall be utilised on food processing machines.
Kaat
voedselveilige
Explanation:
lijkt me mogelijk.

Internetreferentie:
8. Standpunt voedselveiligheid

Definitie
Het NAJK verstaat onder een 'voedselveilig product' het volgende: Een voedselveilig product is een product dat geproduceerd is onder omstandigheden die de gevaren voor de gezondheid zoveel mogelijk inperken. (er vanuit gaande dat '100% voedselveilig' niet bestaat).
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1smeermiddelen met voedselmiddelgoedkeuring
vixen
3voedselveilige
Henk Peelen


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voedselveilige


Explanation:
lijkt me mogelijk.

Internetreferentie:
8. Standpunt voedselveiligheid

Definitie
Het NAJK verstaat onder een 'voedselveilig product' het volgende: Een voedselveilig product is een product dat geproduceerd is onder omstandigheden die de gevaren voor de gezondheid zoveel mogelijk inperken. (er vanuit gaande dat '100% voedselveilig' niet bestaat).



    Reference: http://www.najk.nl/html/algemeen/standpunten.html
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 13
Grading comment
Hartelijk dank.

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
smeermiddelen met voedselmiddelgoedkeuring


Explanation:
Alle ins en outs van wetgeving en normen
... het spatgebied bevinden, mogen worden gesmeerd met smeermiddelen zonder voedselmiddelgoedkeuring,
mits dit geen nadelige invloed heeft op de voedingsmiddelen. ...
www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=1000

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-05 11:17:30 (GMT)
--------------------------------------------------

Het antwoord moet uiteraard zijn: met voedselmiddelgoedkeuring; smeermiddelen slaat op lubricants

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Toiny Van der Putte-Rademakers
2 mins
  -> Bedankt Toiny