KudoZ home » English to Dutch » Food & Drink

charlotte

Dutch translation: charlotte


16:08 Nov 29, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Food & Drink
English term or phrase: charlotte
Food
Dutch translation:charlotte
Explanation:
Vandale says: charlotte (taart of pudding met gestoofde vruchten en broodkruim)
Selected response from:

Björn Houben
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6charlotte
Zsanett Rozendaal-Pandur
3 +6charlotte
Björn Houben


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
charlotte


Explanation:
Vandale says: charlotte (taart of pudding met gestoofde vruchten en broodkruim)


Björn Houben
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
3 mins

agree  Iris70
12 mins

agree  Linda Ferwerda
13 mins

agree  xxxLeo3
1 hr

agree  Mirjam Bonne-Nollen
5 hrs

neutral  11thmuse: Mijn GVD 2002 zegt hetzelfde. Maar zie Brittannica: either of two traditional French desserts, both formed in a deep, cylindrical mold. For a fruit charlotte the mold is lined with well-buttered bread, filled with a thick puree of apples, apricots, or ot
8 hrs

agree  Channa Montijn
1 day29 mins

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
charlotte


Explanation:
vanDale: charlotte (vruchtenpudding/bavarois bekleed met brood(kruim)/biscuits)


--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2004-11-29 16:14:31 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.goldweb.nl/culinair/nager/na025.htm

Maar het kan ook met zalm blijkbaar: http://www.xs4all.nl/~rjmmilt/index.htm?http://www.xs4all.nl...^submenu.htm

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2004-11-29 16:21:24 GMT)
--------------------------------------------------

Ok, even op een rijtje.

Bovenstaande omschrijving stond in de vanDale Engels-Nederlands, 1998 editie.

In mijn grote vanDale (1999) staat helemaal geen charlotte, alleen charlotte-russe: room(ijs)pudding met gelei en een rand van biscuits.

Zsanett Rozendaal-Pandur
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Miriam Linschoten, PhD
2 mins

neutral  Leo te Braake | dutCHem: Kweenie, maar mijn vandaal is het exact met Crionn eens... V.w.b. de receptenvariatie heb je gelijk: mijn vrouw en twee dochters hebben samen zo'n 10 verschillende recepten voor griesmeelpudding (ook beton genoemd).
4 mins
  -> Tja, de beschrijving kan variëren, zoals de recepten ook. (: Zie aanvulling.

agree  Jacqueline van der Spek
22 mins

agree  Gerard de Noord: Van Dale is gek: een charlotte is hoog - door de charlottevorm - en wordt het vaakst gemaakt met een buitenlaag van lange vingers. De vulling kan van alles zijn maar de boel stort natuurlijk in elkaar als je stoofpeertjes e.d. gebruikt.
24 mins

agree  vixen: Met Gerard. De rand wordt meestal gemaakt met lange vingers (soms cake) en de vulling bestaat meestal uit bavarois.
1 hr

agree  Mirjam Bonne-Nollen
5 hrs

agree  11thmuse: Brittannica: • charlotte: either of two traditional French desserts, both formed in a deep, cylindrical mold. For a fruit charlotte the mold is lined with well-buttered bread, filled with a thick puree of apples, apricots, or other fruit, topped with a
8 hrs