KudoZ home » English to Dutch » Furniture / Household Appliances

plug in the DC jack

Dutch translation: steek de plug in de gelijkstroomuitgang


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:plug in the DC jack
Dutch translation:steek de plug in de gelijkstroomuitgang
Entered by: Iris70

11:38 Jun 23, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Furniture / Household Appliances
English term or phrase: plug in the DC jack
Het gaat over de gebruiksaanwijzing van een massagestoel die met behulp van een klein bedieningspaneeltje (afstandsbediening) werkt. Maar van bovenstande kan ik niets maken; krik is het niet, zal ongetwijfeld iets van een stekker zijn. Vraag is; wat voor een?
TIA
Iris
Iris70
steek de plug in de gelijkstroomuitgang
Explanation:
Het zou me niet verbazen als het hier ging over een netvoedingsadapter voor de stoel of de afstandbediening
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
netvoedingsadapter inderdaad! Bedankt Leo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5steek de plug in de gelijkstroomuitgang
Leo te Braake | dutCHem
4sluit de gelijkstroomaansluiting (de DC-aansluiting/het DC-contact) aan
Alex Temmingh
3 +1steek de stekker in het stopcontact
neilgouw


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
plug in the dc jack
steek de stekker in het stopcontact


Explanation:
volgens mij is dat het gewoon =)

neilgouw
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur: mee eens. DC staat trouwens voor direct current = gelijkstroom
18 mins

agree  Ballistic: zo simpel is dat!
18 mins

disagree  Leo te Braake | dutCHem: uit het stopcontact komt WISSELspanning, geen gelijkspanning zoals hier staat
19 mins

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
plug in the dc jack
steek de plug in de gelijkstroomuitgang


Explanation:
Het zou me niet verbazen als het hier ging over een netvoedingsadapter voor de stoel of de afstandbediening

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
netvoedingsadapter inderdaad! Bedankt Leo.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
8 mins

agree  Jacqueline van der Spek
38 mins

agree  vixen
1 hr

agree  Saskia Steur
1 hr

agree  Mirjam Bonne-Nollen
7 hrs

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
plug in the dc jack
sluit de gelijkstroomaansluiting (de DC-aansluiting/het DC-contact) aan


Explanation:
Zie ook bovenstaande commentaar van Leo

Alex Temmingh
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: Dit laat helemaal in het midden hoe er aangesloten wordt, terwijl er duidelijk van een insteekverbinding sprake is.
25 mins