KudoZ home » English to Dutch » Furniture / Household Appliances

door latch & door catch

Dutch translation: veerslot


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:door latch & door catch
Dutch translation:veerslot
Entered by: avantix

12:40 Jul 5, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Furniture / Household Appliances
English term or phrase: door latch & door catch
Hallo,

Kan iemand helpen met 'door latch' en 'door catch'. Het gaat om een deur van een wasmachine. De door latch zit in de deur zelf en de door catch zit in het apparaat zelf, dit is de opening waar de door latch in valt.
Bedankt!
Ellemiek
Ellemiek Drucker
veerslot
Explanation:
door latch: klink, veerslot; door catch: sluithaak (bijv. schuifdeur). Een wasmachine opent/sluit met een veerslot, waarbij de haak (latch)uit het (opvanggat)wordt getrokken (c.q. erin valt)

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2004-07-05 12:54:24 GMT)
--------------------------------------------------

sorry, er moest staan .... \"opvanggat\" (catch)...
Selected response from:

avantix
Netherlands
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5veerslot
avantix
3klink en neus
Henk Peelen


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
veerslot


Explanation:
door latch: klink, veerslot; door catch: sluithaak (bijv. schuifdeur). Een wasmachine opent/sluit met een veerslot, waarbij de haak (latch)uit het (opvanggat)wordt getrokken (c.q. erin valt)

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2004-07-05 12:54:24 GMT)
--------------------------------------------------

sorry, er moest staan .... \"opvanggat\" (catch)...

avantix
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thanks!

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
klink en neus


Explanation:
Volgens de dikke vandalen, onder 'klink'

klinkt als een klok
en is dus geen gok
maar misschien
zijn de termen ene beetje zwaar voor een wasmachien

eventueel klink en haak

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12