KudoZ home » English to Dutch » Games / Video Games / Gaming / Casino

ground-level shot

Dutch translation: kikvorsperspectief


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ground-level shot
Dutch translation:kikvorsperspectief
Entered by: Iris70

18:55 May 17, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino / PS2
English term or phrase: ground-level shot
Someone walks confidently from right to left.
Someone walks confidently from left to right.
A ground-level shot of elevator doors opening.
Someone walks into an elevator.
An assassin waits for an elevator to open in order to shoot the person inside.

Betreft verschillende situaties voor het opnemen van een film.

MTIA,
Iris
Iris70
kikvorsperspectief
Explanation:
Jarenlang niet meer aan gedacht aan dat woord - maar dat is volgens mij wat je zoekt ...
Selected response from:

EgonWegh
Netherlands
Grading comment
precies wat ik zocht, bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3kikvorsperspectief
EgonWegh
3opname op grondniveau/vanaf de grond genomen opname/shotxxxmariette
3 -1opname op ooghoogte
Steven Mertens


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
kikvorsperspectief


Explanation:
Jarenlang niet meer aan gedacht aan dat woord - maar dat is volgens mij wat je zoekt ...

EgonWegh
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
precies wat ik zocht, bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxmariette: met kikvors wordt alles boller dan het in het echt is, ik vraag me af of dat in dit geval noodzakelijk is.
3 hrs

agree  Friso Holtkamp
11 hrs

agree  Anthony Michils: Ik denk dat Egon gelijk heeft.
11 hrs

agree  Hester Eymers: De camerapositie uit www. stillpixels (zie antwoord van Otten) is duidelijk kikvorsperspectief.
15 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opname op grondniveau/vanaf de grond genomen opname/shot


Explanation:
Er schijnen verschillende camera posities, vanaf hoogte, "medium" shots en vanaf de grond genomen. Ik weet niet of er echt een Nederlands woord voor is.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 57 mins (2005-05-17 22:52:53 GMT)
--------------------------------------------------

camera posities \"te zijn\".


    Reference: http://www.stillpixels.org/house/002960.php
    Reference: http://www.badmovies.org/movies/thelift/thelift3.jpg
xxxmariette
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
opname op ooghoogte


Explanation:
ik denk dat een opname met kikvorsperspectief van beneden naar boven wordt genomen, terwijl er een verschil is met een opname op ooghoogte. Zou eigenlijk ook de visuele beelden erbij moeten hebben om te zien hoe de hoek precies is.

Zie onder andere

http://66.102.9.104/search?q=cache:wH-9YmnSa2YJ:www.skyshots...

Succes

Steven Mertens
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Hester Eymers: Zou dat niet eye-level heten dan?
1 hr