KudoZ home » English to Dutch » Games / Video Games / Gaming / Casino

nip 'n' tuck

Dutch translation: oplappertje / opkalefatertje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:nip 'n' tuck
Dutch translation:oplappertje / opkalefatertje
Entered by: Fred ten Berge

09:27 May 18, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino / PS2
English term or phrase: nip 'n' tuck
The place to send pug-ugly stars who look like they were dropped at birth and overeaters who are carrying too many pounds. Implants, nip 'n' tuck and liposuction services are available here. Implants and liposuction improve a Star's physique. Nip 'n' tuck raises their attractiveness rating and makes them look younger.

Weet iemand hier iets leuks voor?
MTIA
Iris70
oplappertje / opkalefatertje
Explanation:
gangbare uitdrukkingen, hoewel vnl. voor auto's en andere vervoermiddelen - - -

Vermoedelijk moeten we het in dit verband wel op 'n zelfstandig naamwoord houden en niet gokken op werkwoorden als 'opstrijken, oplappen, opkalefateren' e.d.!

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 2 mins (2005-05-18 11:30:01 GMT)
--------------------------------------------------

Bij nader inzien: werkwoorden of combimaties daarmee kunnen \'tuurlijk ook!

oplapservice enz.
Selected response from:

Fred ten Berge
Grading comment
in deeze context ga ik voor oplappertje, hoewel de andere oplossingen ook zeer bruikbaar waren ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2cosmetische chirurgieHarmen Rijks
3 +2liften en plastiekenHarry Borsje
4liftingenxxxNicolette Ri
4oplappertje / opkalefatertjeFred ten Berge
4gladstrijken
Friso Holtkamp


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
cosmetische chirurgie


Explanation:
Dit is 'slang' voor cosmetische chirurgie. Er is een amerikaanse televisieserie die zo heet en over dit onderwerp gaat. Je tekst verwijst er ook naar.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2005-05-18 09:37:20 GMT)
--------------------------------------------------

Opknapbeurt wellicht?

Harmen Rijks
United Kingdom
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fred ten Berge: opknapbeurt lijkt redelijk voorstel
1 hr

neutral  xxxNicolette Ri: Zie hieronder; cosmetische/plastische chirurgie is de verzamelnaam voor een heleboel cosmetische ingrepen.
2 hrs

agree  xxxmariette: Quote: Cosmetic surgery (AKA nip and tuck and aesthetic surgery) enhances natural beauty.
6 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gladstrijken


Explanation:
Ik zou voor gladstrijken gaan, omdat nip 'n tuck hier gebruikt wordt als tegenhanger van implantaties en liposuctie. Het lijkt me dat het dan over het wegwerken van rimpels en oneffenheden gaat. Komt ook overeen met het jongere uiterlijk dat het onderwerp krijgt.

Friso Holtkamp
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Fred ten Berge: leuk?
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oplappertje / opkalefatertje


Explanation:
gangbare uitdrukkingen, hoewel vnl. voor auto's en andere vervoermiddelen - - -

Vermoedelijk moeten we het in dit verband wel op 'n zelfstandig naamwoord houden en niet gokken op werkwoorden als 'opstrijken, oplappen, opkalefateren' e.d.!

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 2 mins (2005-05-18 11:30:01 GMT)
--------------------------------------------------

Bij nader inzien: werkwoorden of combimaties daarmee kunnen \'tuurlijk ook!

oplapservice enz.


Fred ten Berge
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
in deeze context ga ik voor oplappertje, hoewel de andere oplossingen ook zeer bruikbaar waren ;-)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
liftingen


Explanation:
Ben het met het argument van Friso eens, het staat in dezelfde opsomming als implantaten en liposuctie. Ik zou het liftingen noemen. Of lapwerk, maar dat zal wel niet de goede stijl zijn.

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Fred ten Berge: Iets leuks?
40 days

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
liften en plastieken


Explanation:
je zoekt een eigentijdse variant op een kreet als 'knippen en scheren'; in het rijtje met implantaten en liposuctie zijn dit inmiddels redelijke 'household terms'

in de context van dit computerspel kun je ook 'knippen en plakken' zeggen

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 16 mins (2005-05-18 11:43:59 GMT)
--------------------------------------------------

ter toelichting:

liften: komt uiteraard van face-lift, b.v. in de uitdrukking: je gezicht laten liften of een lift laten uitvoeren

plastiek: een naar mijn idee prachtige eufemistische term voor een figuurcorrectie, b.v. in de uitdrukking: een buikwandplastiek uitvoeren

als de combinatie te lang is, zou ik zeker kiezen voor plastieken!

Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 78

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anthony Michils: Akoord met de 'knippen en plakken'
1 hr

neutral  Fred ten Berge: aan de lange kant
1 hr

neutral  xxxNicolette Ri: het woord plastieken is mij onbekend
1 hr

agree  Francina: knippen en plakken
3 hrs