KudoZ home » English to Dutch » Games / Video Games / Gaming / Casino

tooltips and Guiding Streams

Dutch translation: tooltips en aanwijzingen


20:52 May 23, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino
English term or phrase: tooltips and Guiding Streams
Decrease the level of assistance the game provides in the form of Tooltips and Guiding Streams.
Level Of Help Provided:
Increase the level of assistance the game provides in the form of Tooltips and Guiding Streams.

Er zal wel een standaard uitdrukking voor bestaan, maar in mijn glossary staat hij helaas niet....

MTIA,
Iris
Iris70
Dutch translation:tooltips en aanwijzingen
Explanation:
Tooltips wordt ook in het Nederlands als zodanig gebruikt, guiding streams lijken mij aanwijzingen (hoe te handelen).

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 33 mins (2005-05-24 00:26:01 GMT)
--------------------------------------------------

Bovenstaande website komt niet goed door geloof ik, daarom hier wat er staat: \"Een tooltip is een klein (vaak geelgekleurd) venstertje met tekst dat verschijnt zodra de bezoeker zijn muiswijzer over op een bepaald element op de pagina stil houdt\".
Selected response from:

xxxmariette
United States
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1tooltips en aanwijzingenxxxmariette
3Gebruikstips en aanwijzingenHarmen Rijks
2knopinfo en ?
Henk Peelen


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tooltips and guiding streams
Gebruikstips en aanwijzingen


Explanation:
Mijn woordenboeken geven er ook geen direct antwoord op. Het zal wel vakjargon zijn. Gezien de context lijkt mij iets in de geest van 'gebruiksaanwijzingen' het meest logisch.

Harmen Rijks
United Kingdom
Native speaker of: Native in DutchDutch

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
tooltips and guiding streams
tooltips en aanwijzingen


Explanation:
Tooltips wordt ook in het Nederlands als zodanig gebruikt, guiding streams lijken mij aanwijzingen (hoe te handelen).

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 33 mins (2005-05-24 00:26:01 GMT)
--------------------------------------------------

Bovenstaande website komt niet goed door geloof ik, daarom hier wat er staat: \"Een tooltip is een klein (vaak geelgekleurd) venstertje met tekst dat verschijnt zodra de bezoeker zijn muiswijzer over op een bepaald element op de pagina stil houdt\".



    Reference: http://webrichtlijnen.overheid.nl/handleiding/ontwikkeling/p...
xxxmariette
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: knopinfo en ?
6 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
knopinfo en ?


Explanation:
Zoals Mariette al zegt: het betreft die cremekleurige infovenstertjes die verschijnen wanneer je met de muis boven een knop komt.

Kluwer informatietechniek:
tooltip, speed tip = knopinfo

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31