KudoZ home » English to Dutch » Games / Video Games / Gaming / Casino

pushes the leading edge

Dutch translation: zoekt de grenzen van de medische wetenschap op


09:40 Mar 8, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino / Medical
English term or phrase: pushes the leading edge
Surgeon
cuts up patients and sometimes even stitches them back together again
Research Scientist
pushes the leading edge of medical research (and sanity)

Ik heb even geen inspiratie meer, kan iemand mij met bovenstaande helpen?

Alvast bedankt!
Iris
Iris70
Dutch translation:zoekt de grenzen van de medische wetenschap op
Explanation:
Chirurg: snijdt patiënten open, en naait ze soms zelfs weer dicht
Wetenschapper: zoekt de grenzen van de medische wetenschap op (met gevaar voor eigen leven)

Of vrijer:

Wetenschapper: schuwt medische experimenten niet (met zichzelf als proefkonijn)

(maar dan moet je wel weten of de "sanity" daardoor komt)
Selected response from:

Nicki de Kler
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4zoekt de grenzen van de medische wetenschap op
Nicki de Kler
3 +2rekt de grenzen van medisch onderzoek (en gezond verstand) op
Henk Peelen


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
zoekt de grenzen van de medische wetenschap op


Explanation:
Chirurg: snijdt patiënten open, en naait ze soms zelfs weer dicht
Wetenschapper: zoekt de grenzen van de medische wetenschap op (met gevaar voor eigen leven)

Of vrijer:

Wetenschapper: schuwt medische experimenten niet (met zichzelf als proefkonijn)

(maar dan moet je wel weten of de "sanity" daardoor komt)

Nicki de Kler
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxXX789: Netjes!
24 mins

agree  ilse van haneghem
25 mins

agree  Maleen Hof
8 hrs

agree  xxxmariette
4 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
rekt de grenzen van medisch onderzoek (en gezond verstand) op


Explanation:
Volgens mij moet het hier zo cynisch mogelijk.

--------------------------------------------------
Note added at 1 uur (2007-03-08 11:12:54 GMT)
--------------------------------------------------

of:
verlegt de grenzen van medisch onderzoek (en gezond verstand)



Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
6 hrs

agree  Iris Shalev: verlegt de grenzen
21 hrs