KudoZ home » English to Dutch » Games / Video Games / Gaming / Casino

assign controller ports

Dutch translation: controllerpoorten toewijzen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:assign controller ports
Dutch translation:controllerpoorten toewijzen
Entered by: Toiny Van der Putte-Rademakers

16:11 Mar 9, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino / game controller
English term or phrase: assign controller ports
Ik heb de Engelse versie van Windows. Kan iemand mij helpen aan de Nederlandse term hiervoor in Windows?
Contekst:
a. Under the Windows 2000 or above operating system, please double-click “My computer” to enter “Control panel”, then double-click the “Game Controller” bar and you will see“PLAYSTATION(R)3 CONTROLLER”, please then click the “Attribute” to enter testing.
b. Click any button of game controller, you can see its function showed in the testing region, then click the option” Complete” after testing to quit.
Toiny Van der Putte-Rademakers
controllerpoorten toewijzen
Explanation:
Leuk dat Loek ook meedoet als hij het niet helemaal zeker weet. Ik heb niets gevonden in al mijn Microsoft-glossaries. Als we ervan uitgaan dat poort de juiste Microsoft-vertaling is van port, dan mogen we volgens Van Dale controllerpoort schrijven.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Dank, Gerard.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3controllerpoorten toewijzen
Gerard de Noord
3controller-aansluitingen toewijzenxxxXX789


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
controller-aansluitingen toewijzen


Explanation:
Op basis van de huidige PS2-glossary van Sony. De naam staat bij mij niet in Windows zelf - volgens mij wordt 'ie uit de controller getrokken.

In alle gevallen zijn er weinig mogelijkheden, ervan uitgaande dat Microsoft zich aan z'n eigen glossaries (assign) en de glossaries van Sony (controller ports) heeft gehouden.

xxxXX789
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 105
Notes to answerer
Asker: Bedankt Loek. Ik heb het antwoord van Gerard gekozen.


1 day6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
controllerpoorten toewijzen


Explanation:
Leuk dat Loek ook meedoet als hij het niet helemaal zeker weet. Ik heb niets gevonden in al mijn Microsoft-glossaries. Als we ervan uitgaan dat poort de juiste Microsoft-vertaling is van port, dan mogen we volgens Van Dale controllerpoort schrijven.


    Reference: http://support.microsoft.com/kb/817392/nl
Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dank, Gerard.