KudoZ home » English to Dutch » Games / Video Games / Gaming / Casino

Room

Dutch translation: Ruimte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Room
Dutch translation:Ruimte
Entered by: Nadjezda Heymans

08:59 Dec 7, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino / Xbox Live
English term or phrase: Room
Xbox Live - "Room" – The location where the match takes place, and into which only the two players involved can enter. You can also chat inside the room. (Kamer of onvertaald laten?)
Nadjezda Heymans
ruimte
Explanation:
Dit gebruiken ze op de x-boxsite zelf

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2004-12-07 09:13:49 GMT)
--------------------------------------------------

c) Selecteer Spelwijzen (‘Game Modes’),
i. Selecteer een Ruimte (‘Room’),
Selected response from:

Björn Houben
Belgium
Grading comment
Dank je wel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6ruimte
Björn Houben
3arena, kamer
Ballistic
3locatie
shineda
2babbelruimte
Henk Peelen


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
room
arena, kamer


Explanation:
Dit is een suggestie, alhoewel arena en chatten misschien minder bij elkaar passen. Andere suggesties: kamer (waarom niet?). Ik zou het niet onvertaald laten.

Ballistic
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
babbelruimte


Explanation:
kan hier misschien ook.


Internetreferentie:
Druk op Connect Now!. Je belandt direct in de babbelruimte. Je ziet meteen wie er allemaal in de chatbox zit. Als er niemand is of reageert: blijf een tijdje in de chat hangen, de anderen zijn wellicht druk bezig in een ander venster, maar zullen wel met je babbelen.


Ontmoetingsruimte
ruimte
speelruimte



    Reference: http://ovl.indymedia.org/process/contact.php
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
room
ruimte


Explanation:
Dit gebruiken ze op de x-boxsite zelf

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2004-12-07 09:13:49 GMT)
--------------------------------------------------

c) Selecteer Spelwijzen (‘Game Modes’),
i. Selecteer een Ruimte (‘Room’),


    Reference: http://www.xbox.com/nl-BE/fifainteractiveworldcup/qualifiert...
Björn Houben
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 42
Grading comment
Dank je wel.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
7 mins

agree  vixen
8 mins

agree  Ballistic
30 mins

agree  11thmuse
33 mins

agree  Iris70
37 mins

agree  Jan Willem van Dormolen
48 mins

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
room
locatie


Explanation:
wordt redelijk vaak gebruikt bij spellen.


--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2004-12-07 09:22:59 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.gamer.nl/nieuws/6042
(..dat zich afspeelt op 3 locaties, te weten Noord Europa, Zuid-Amerika en het oude Egypte..)

shineda
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch