KudoZ home » English to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

To make quick work (of something)

Dutch translation: snel en efficiënt (+ werkwoord / iets uitdeuken, b.v. ) / korte metten maken met


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:To make quick work (of something)
Dutch translation:snel en efficiënt (+ werkwoord / iets uitdeuken, b.v. ) / korte metten maken met
Entered by: Evert DELOOF-SYS

09:46 Jun 15, 2005
English to Dutch translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: To make quick work (of something)
Staande uitdrukking waarvan ik de vertaling even kwijt ben.
De hele zin luidt: 'Make quick work of straightening bent automobile frames and heavy lifting'(gaat over hydraulische uitdeukset voor carrosseriedelen).
Jacques Wolse
snel en efficiënt (+ werkwoord / iets uitdeuken, b.v. )
Explanation:
Is alvast een mogelijkheid.
Je denkt wellicht aan dingen zoals: we maken er graag snel werk van...
Dat kan en mag natuurlijk ook!
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Lastige keuze! Voor beide antwoorden valt iets te zeggen, alhoewel ik betwijfel of iedereen de uitdrukking 'korte metten maken' tegenwoordig nog wel kent...(toch een beetje naar de doelgroep kijkend).
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1snel en efficiënt (+ werkwoord / iets uitdeuken, b.v. )
Evert DELOOF-SYS
4korte metten maken (met iets)Harry Borsje


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
to make quick work (of something)
snel en efficiënt (+ werkwoord / iets uitdeuken, b.v. )


Explanation:
Is alvast een mogelijkheid.
Je denkt wellicht aan dingen zoals: we maken er graag snel werk van...
Dat kan en mag natuurlijk ook!


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 9
Grading comment
Lastige keuze! Voor beide antwoorden valt iets te zeggen, alhoewel ik betwijfel of iedereen de uitdrukking 'korte metten maken' tegenwoordig nog wel kent...(toch een beetje naar de doelgroep kijkend).

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Thant, M.A., B.Tr.
2 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
to make quick work (of something)
korte metten maken (met iets)


Explanation:
*

Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sandra Ponfoort: Niet in deze context
45 mins
  -> wel als marketingtekst: Maak(t) korte metten met het richten van autochassis en zwaar tilwerk!

agree  Evert DELOOF-SYS: misschien niet meteen mijn eerste keuze, maar lijkt me ook zonder meer aanvaardbaar in een marketingcontext
3 hrs