KudoZ home » English to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

on a strict need to know basis.

Dutch translation: die de inhoud moeten kennen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:on a strict need to know basis.
Dutch translation:die de inhoud moeten kennen
Entered by: Veerle Gabriels

11:06 Jun 15, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: on a strict need to know basis.
Er zijn nogal wat conflicten tussen werknemers binnen een groot bedrijf en er is nu een enquête opgesteld om te kijken waar de problemen zitten en hoe deze op kunnen worden gelost. Ik zit vast op het gedeelte "on a strict need to know basis." Kan iemand me helpen?

This questionnaire will be treated as confidential information and will only be reviewed by others on a strict need to know basis.
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
door anderen die de inhoud moeten kennen
Explanation:
anderen /bevoegden
of: werknemers die gezien hun functie de inhoud van de enquête moeten kennen

Succes!
Veerle
Selected response from:

Veerle Gabriels
Belgium
Grading comment
Dank je wel! (Ik ga voor je laatste optie)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2door anderen die de inhoud moeten kennen
Veerle Gabriels
3 +1doort anderen die beslist toegang moeten hebben tot de inhoud
Henk Peelen
3 +1...Harry Borsje
3onder strikte voorwaarden toegankelijkFunambule


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
doort anderen die beslist toegang moeten hebben tot de inhoud


Explanation:
zou ik zeggen.

De vragenlijst wordt behandeld als vertrouwelijke informatie, en uitsluitend anderen die beslist toegang moeten hebben / krijgen tot de inhoud, krijgen inzage in de vragenlijst

De vragenlijst wordt behandeld als vertrouwelijke informatie, en uitsluitend anderen die beslist inzage moeten hebben, krijgen toegang tot de vragenlijst

--------------------------------------------------
Note added at 2005-06-15 11:29:54 (GMT)
--------------------------------------------------

De vragenlijst wordt behandeld als vertrouwelijke informatie, en uitsluitend anderen die beslist kennis moeten nemen van de inhoud, krijgen toegang tot de vragenlijst

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: klopt
21 hrs

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
door anderen die de inhoud moeten kennen


Explanation:
anderen /bevoegden
of: werknemers die gezien hun functie de inhoud van de enquête moeten kennen

Succes!
Veerle

Veerle Gabriels
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel! (Ik ga voor je laatste optie)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paul Peeraerts: voorkeur voor je laatste optie
44 mins

neutral  Harry Borsje: 'others' kunnen ook van b.v. een extern bureau zijn (lijkt me zelfs beter...)
47 mins
  -> inderdaad, maar dat zou af te leiden moeten zijn uit de context

agree  Els Thant, M.A., B.Tr.: zij die de inhoud moeten kennen
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
...


Explanation:
mijn poging:

De resultaten van deze enquete worden vertrouwlijk behandeld en zullen uitsluitend beschikbaar worden gesteld aan personen, voor wie dat strikt noodzakelijk is.

Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: ook goed
20 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
onder strikte voorwaarden toegankelijk


Explanation:
This questionnaire will be treated as confidential information and will only be reviewed by others on a strict need to know basis.

De inhoud van deze vragenlijst wordt vertrouwelijk behandeld en is uitsluitend en onder strikte voorwaarden toegankelijk voor anderen in geval van absolute noodzaak.

Funambule
Netherlands
Native speaker of: Dutch