KudoZ home » English to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

house thought

Dutch translation: zie uitleg


13:15 Oct 30, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: house thought
X is an independent body, which must be an authority in the industry, house thought leaders, and push the innovation frontier to keep XX at the forefront of our Industry.
Renate van den Bos
Dutch translation:zie uitleg
Explanation:
house is hier een werkwoord, d.w.z. to house thought leaders. Northstar heeft al een vraag gesteld over de beste vertaling van 'thought leaders'. Wat hier bedoeld wordt is dat het bedrijf 'thought leaders' voor zich heeft werken.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2006-10-30 13:24:31 GMT)
--------------------------------------------------

ofwel dat het bedrijf over 'thought leaders' moet beschikken/in huis moet hebben.
Selected response from:

Sanmar
United Kingdom
Grading comment
Bedankt, ook Vic voor 'innovatieleiders'!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6zie uitlegSanmar
4***
Björn Houben
2onderdak bieden aan innovatie[leiders]
vic voskuil


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
***


Explanation:
house is een werkwoord hier volgens mij

zie link


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/740436
Björn Houben
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
zie uitleg


Explanation:
house is hier een werkwoord, d.w.z. to house thought leaders. Northstar heeft al een vraag gesteld over de beste vertaling van 'thought leaders'. Wat hier bedoeld wordt is dat het bedrijf 'thought leaders' voor zich heeft werken.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2006-10-30 13:24:31 GMT)
--------------------------------------------------

ofwel dat het bedrijf over 'thought leaders' moet beschikken/in huis moet hebben.

Sanmar
United Kingdom
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt, ook Vic voor 'innovatieleiders'!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: in huis hebben :)
5 mins
  -> Bedankt, Vic!

agree  Tina Vonhof
2 hrs

agree  Joost Elshoff
4 hrs

agree  Hester Eymers
20 hrs

agree  neilgouw
1 day14 mins

agree  Kris Jehaes
4 days

8 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
onderdak bieden aan innovatie[leiders]


Explanation:
ik heb de innovatieleiders net van Hetty gejat uit een recente vraag (nl thought leaders)...

en tja, house is hier het werkwoord...


een huisgedachte is als alternatiefje op zich natuurlijk ook een leuke vertaling ;)

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2006-10-30 13:26:39 GMT)
--------------------------------------------------

valt me net op dat onderdak bieden wel een wat armzalige vertaling is, het "in huis hebben" van Sanmar ligt dan toch wat lekkerder.

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch