KudoZ home » English to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

"took flight wearing skies"

Dutch translation: koos ik het luchtruim op ski's


13:13 Mar 28, 2007
English to Dutch translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: "took flight wearing skies"
In een interview met een bekende stuntpiloot (eerste vliegervaring):
"The first time I took flight wearing skies. I instantly felt confident and I knew from that moment on that I belonged to the sky."

Ik zoek het misschien te ver, maar ik zie niet wat het kan betekenen. Alvast bedankt!
Michaël Temmerman
Costa Rica
Dutch translation:koos ik het luchtruim op ski's
Explanation:
skies > skis?
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Bedankt. Ik was in de war met "skies" ipv "skis";het kan idd: paragliding op ski's.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3koos ik het luchtruim op ski'sHarry Borsje
3steeg naakt op / steeg op in lucht gekleedJEvicente


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
steeg naakt op / steeg op in lucht gekleed


Explanation:
lijkt misschien ook wat vergezocht

JEvicente
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
took flight wearing skis
koos ik het luchtruim op ski's


Explanation:
skies > skis?

Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 23
Grading comment
Bedankt. Ik was in de war met "skies" ipv "skis";het kan idd: paragliding op ski's.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Spin: Klopt. Zie Google en plaatje Air Gliding op http://www.animationlibrary.com/sc/328/Air_Sports/
11 mins

agree  Hasselt
2 hrs

agree  vic voskuil: denk dat het niet zo ver gezocht hoeft te worden; gewoon de eerste keer dat hij fatsoenlijk los van de grond kwam was op ski's...
16 hrs
  -> Natuurlijk, zo vat ik het ook op, maar daarom kun je het nog wel prozaïsch inkleden...