KudoZ home » English to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

strictness level

Dutch translation: mate waarin is/wordt voorgeschreven


10:35 Mar 7, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: strictness level
The strictness levels on the display of the (TM)symbol after a trademark when displayed in regular typeface differs from trademark to trademark.
Harris Couwenberg
Netherlands
Dutch translation:mate waarin is/wordt voorgeschreven
Explanation:
Misschien zit ik er met mijn interpretatie wel helemaal naast, maar zo lees ik het: hoe strikt de eigenaar van het handelsmerk voorschrijft dat er TM achter moet staan wanneer de merknaam in een normaal lettertype wordt gezet (en dus niet wordt gezet als beeldmerk, waar het TM-teken meestal 'hard' in is verwerkt).
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3mate van striktheid
vic voskuil
3mate waarin is/wordt voorgeschrevenHarry Borsje


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
mate van striktheid


Explanation:
Lijkt mij geen vaste uitdrukking, ook niet in het Engels.
Voor jouw zin is het iets vloeiender gewoon te beginnen met: "Hoe strikt men moet zijn met het weergeven..." of "Hoe nauwgezet....in acht moet worden genomen" of tig eendere formuleringen....

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: helemaal mee eens
45 mins
  -> merci Kitty :-)

agree  Nicole Snoek: een andere formulering vind ik inderdaad beter
2 hrs
  -> dankje Nicole :-)

agree  Saskia Steur
9 hrs
  -> dank je Saskia :-)

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mate waarin is/wordt voorgeschreven


Explanation:
Misschien zit ik er met mijn interpretatie wel helemaal naast, maar zo lees ik het: hoe strikt de eigenaar van het handelsmerk voorschrijft dat er TM achter moet staan wanneer de merknaam in een normaal lettertype wordt gezet (en dus niet wordt gezet als beeldmerk, waar het TM-teken meestal 'hard' in is verwerkt).


Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Albert Stufkens: Ik zocht de striktheid eerder in de merkrechtelijke zin en niet in de wensen van de merkhouder.
8 days