KudoZ home » English to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

take successes in their stride

Dutch translation: die daarop in kunen spelen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:take successes in their stride
Dutch translation:die daarop in kunen spelen
Entered by: Marianne Sluyter

09:53 Apr 1, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - General / Conversation / Greetings / Letters / brochure
English term or phrase: take successes in their stride
Context:
Tomorrow’s successes will come to companies who are equipped to take them in their stride.

I ga er vanuit dat them terugslaat op successes. Het is de openingszin van een brochure.

De successen van morgen worden geboekt door bedrijven die...

Ik heb al in de Van Dale gekeken, maar zie niet hoe de betekenissen hierin passen (er overheen stappen, niet gehinderd worden door, tussen de bedrijven door/zonder veel omhaal afhandelen, even meenemen).
Marianne Sluyter
die daarop in kunen spelen
Explanation:
gevonden in van Dale Nederlands-Engels
Selected response from:

Trollopian
Grading comment
Dank je wel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6ermee weten om te gaan
neilgouw
4 +1die daarop in kunen spelenTrollopian
4er het beste van weten te maken
Tina Vonhof
4zelfvertrouwen uitstralen
vixen


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
die daarop in kunen spelen


Explanation:
gevonden in van Dale Nederlands-Engels

Trollopian
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iris70
41 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
ermee weten om te gaan


Explanation:
take in stride:
To cope with calmly, without interrupting one's normal routine: taking their newfound wealth in stride.

De successen van morgen zullen toekomen aan bedrijven die weten hoe je daarmee omgaat.

neilgouw
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem Reitsma: ja, zoiets. of: je niet gek laten maken, niet van slag raken
10 mins
  -> ja precies, het is best lastig het om een wat formelere manier te vertalen ipv voor een persoon ..

agree  Marc Van Gastel
44 mins
  -> dank je!

agree  vixen: die daarmee om kunnen gaan
1 hr
  -> ook mooi! :)

agree  Mirjam Bonne-Nollen
1 hr
  -> dank je!

agree  xxxSanmar
5 hrs
  -> dank je! :)

agree  AllisonK: dit is echt het juiste antwoord; jammer dat het fout de glossary ingaat.......
1 day7 hrs
  -> tja ... jammer .. maar wel bedankt! :)

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zelfvertrouwen uitstralen


Explanation:
Ik denk dat een letterlijke vertaling hier niet op z'n plaats is.
Het gaat erom dat bedrijven succes hebben omdat ze blaken van zelfvertrouwen. Ze zijn ervan overtuigt dat ze succes zullen hebben en daarom zullen ze inderdaad ook succes hebben.

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2004-04-01 10:06:20 GMT)
--------------------------------------------------

overtuigD

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 29

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
er het beste van weten te maken


Explanation:
of: er een slag uit weten te slaan.
of: er positief mee om kunnen gaan.



Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7