KudoZ home » English to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

are not normally given

Dutch translation: houden doorgaans niet zo van


09:44 Jul 1, 2004
English to Dutch translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: are not normally given
Accountants are not normally given to crystal ball gazing, but since ...

(Kan ik dit hier vertalen met : "zijn normaal gesproken niet geneigd om in een kristallen bol te staren" , of is het meer "er wordt van auccounts normaal gesproken niet verwacht" ?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
Dutch translation:houden doorgaans niet zo van
Explanation:
Accountant houden doorgaans niet zou van koffiedik kijken ...
Selected response from:

Bert Verheij
Grading comment
Dank je wel Bert !
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6houden doorgaans niet zo vanBert Verheij
5zijn normaal gesproken....
Tina Vonhof
4zijn meestal niet gauw te betrappen op
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
houden doorgaans niet zo van


Explanation:
Accountant houden doorgaans niet zou van koffiedik kijken ...

Bert Verheij
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Dank je wel Bert !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson
2 mins

agree  Iris70
4 mins

agree  Willemina Hagenauw: zou ik ook zeggen...
13 mins

agree  shineda: simpel
19 mins

agree  Anjo Sterringa: koffiedik kijken, zeggen ze zelf ook: Hoewel het op beide punten bij koffiedik kijken blijft, is de effectiviteit ... voorzitter van het Directoraat Vaktechniek van Ernst & Young Accountants) www.ey.nl/download/publicatie/EYtem_5_oktober_2003.pdf
2 hrs

agree  Ton Remkes: Accountants houden - - -
4 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zijn meestal niet gauw te betrappen op


Explanation:
Ook een mogelijkheid. Overigens is jouw eerste alternatief veel beter dan het tweede.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 59

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
zijn normaal gesproken....


Explanation:
Je eigen vertaling is prima - houwen zo.

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7