KudoZ home » English to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

(afkorting van) Small and medium-sized enterprises (SMEs)

Dutch translation: MKB


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:(afkorting van) Small and medium-sized enterprises (SMEs)
Dutch translation:MKB
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

10:48 Jul 1, 2004
English to Dutch translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: (afkorting van) Small and medium-sized enterprises (SMEs)
Ik heb dit vertaald met midden- en kleinbedrijf, maar wat is de afkorting hiervan ? MKB ?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
MKB
Explanation:
In Nederland zeker "MKB". In België wordt ook van KMO's gesproken

--------------------------------------------------
Note added at 2004-07-01 10:55:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Aanvulling:

sector als geheel : het midden- en kleinbedrijf (het MKB).

ondernemingen uit de MKB-sector : MKB-ondernemingen, kleine en middelgrote ondernemingen.

KMO staat voor \"kleine en middelgrote ondernemingen\" (een KMO, de KMO\'s)
Selected response from:

hirselina
Grading comment
Dank jullie wel !!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8MKBhirselina
5 +2KMO's
Chantal Henno
5ja
shineda


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
KMO's


Explanation:
Kleine en Middelgrote Ondernemingen. Zo is het toch in België.
Groetjes,
Chantal

Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: yes, en in NL luidt het MKB
2 mins

agree  Chris Hopley: komt ook wel voor in NL, maar veel minder dan MKB
36 mins

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
MKB


Explanation:
In Nederland zeker "MKB". In België wordt ook van KMO's gesproken

--------------------------------------------------
Note added at 2004-07-01 10:55:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Aanvulling:

sector als geheel : het midden- en kleinbedrijf (het MKB).

ondernemingen uit de MKB-sector : MKB-ondernemingen, kleine en middelgrote ondernemingen.

KMO staat voor \"kleine en middelgrote ondernemingen\" (een KMO, de KMO\'s)

hirselina
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 6
Grading comment
Dank jullie wel !!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AdRem: In Nederland MKB en in Belgie KMO's
1 min
  -> Cheers

agree  shineda: je was iets sneller
2 mins
  -> Cheers

agree  Evert DELOOF-SYS: maar die 'ook' moet je weglaten. In België wordt MKB immers niet gebruikt
3 mins
  -> Hoezo wordt in België niet gebruikt?

agree  Huijer
14 mins
  -> Cheers

agree  Chris Hopley: http://www.mkb.nl/
38 mins
  -> Cheers

agree  Kate Hudson
39 mins
  -> Cheers

agree  Meturgan
57 mins
  -> Cheers

agree  Anjo Sterringa
1 hr
  -> Cheers

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
(afkorting van) small and medium-sized enterprises (smes)
ja


Explanation:
(afkortin van)midden- en kleinbedrijf is MKB

shineda
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch