KudoZ home » English to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

Customs Custody Office

Dutch translation: douanecel, cel van bewaring op het douanekantoor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Customs Custody Office
Dutch translation:douanecel, cel van bewaring op het douanekantoor
Entered by: Mylène

14:09 Dec 3, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: Customs Custody Office
Hier verblijf je als je in detentie bent genomen en op een douantekantoor verblijft.
Judith
douanecel, cel van bewaring op het douanekantoor
Explanation:
Grenshospitium en grensgevangenis lijken mij pas aan de orde als de verdachte veroordeeld is en wacht op uitzetting. Ik denk dat hier een plaats bedoeld wordt waar iemand tijdelijk verblijft tot hij/zij wordt voorgeleid, vergelijk de politiecel.
Selected response from:

Mylène
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4douanecel, cel van bewaring op het douanekantoor
Mylène
3 +1grenshospitium
Joost Simons
3grensgevangenis
seaMount


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
customs custody office
grensgevangenis


Explanation:
Een optie slechts


    Reference: http://www.autonoomcentrum.nl/grensgevangenis/
seaMount
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
customs custody office
grenshospitium


Explanation:
Een term die ik vaak in het nieuws hoor. Hier worden mensen ondergebracht die van de douane het land niet in mogen. Als dat tenminste is wat je bedoelt.

Joost Simons
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  seaMount: lijkt mij ook meer gangbare term
5 hrs
  -> Bedankt

neutral  Jan Willem van Dormolen: Het grenshospitium is met name bedoeld om niet toegelaten asielzoekers uit te zetten, dat is een engere betekenis dan hier bedoeld lijkt te zijn.
19 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
customs custody office
douanecel, cel van bewaring op het douanekantoor


Explanation:
Grenshospitium en grensgevangenis lijken mij pas aan de orde als de verdachte veroordeeld is en wacht op uitzetting. Ik denk dat hier een plaats bedoeld wordt waar iemand tijdelijk verblijft tot hij/zij wordt voorgeleid, vergelijk de politiecel.

Mylène
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  11thmuse: daar kan ik me best in vinden. Daar bivakkeren overigen ook mensen verdacht van dounemisdrijven.
4 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen: Lijkt me de beste oplossing.
18 hrs

agree  shineda
18 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
1 day20 hrs