KudoZ home » English to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

which perfectly compliments

Dutch translation: die uitstekend past bij


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:which perfectly compliments
Dutch translation:die uitstekend past bij
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

07:43 Feb 18, 2005
English to Dutch translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: which perfectly compliments
Included is a lightweight plug in speaker to amplify your sound which perfectly compliments the colour and style of the XXX.

Het gaat over een nieuwe GSM. Hoe kan ik dit het beste vertalen?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
die uitstekend past bij
Explanation:
'...die uitstekend past bij het kleur en de stijl van...'
'...overeenkomt met...' is ook goed als 't iets formeler moet.
'complementair' zegt iets te weinig, denk ik.
Selected response from:

Anthony Michils
Grading comment
Dank je wel!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4die uitstekend past bij
Anthony Michils
4 +1die perfect aansluit bijHarry Borsje
4die volledig in lijn is met
Steven Mertens
4de perfekte aanvulling is op/voor
11thmuse
3***
Björn Houben
3...
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
die uitstekend past bij


Explanation:
'...die uitstekend past bij het kleur en de stijl van...'
'...overeenkomt met...' is ook goed als 't iets formeler moet.
'complementair' zegt iets te weinig, denk ik.

Anthony Michils
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 14
Grading comment
Dank je wel!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
14 mins

agree  Paul Peeraerts
25 mins

agree  xxxFullCircle
5 hrs

agree  Tina Vonhof
8 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
die volledig in lijn is met


Explanation:
Zou ook moeten kunnen

Succes

Steven

Steven Mertens
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
die perfect aansluit bij


Explanation:
met nog een dubbele betekenis op de koop toe!

Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: ook goed.
8 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
***


Explanation:
eventueel de bijzin eruit halen:

de bijgeleverde... versterkt... en sluit mooi aan bij de kleur en stijl van de...

Björn Houben
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
...


Explanation:
De meegeleverde lichtgewicht insteek-luidspreker versterkt het geluid. De uitvoering van de luidspreker resoneert schitterend met de kleur en stijl van de XXX.

Ik vraag me een beetje af of men complIments of complEments bedoelt

De meegeleverde lichtgewicht insteek-luidspreker versterkt het geluid. De uitvoering van de luidspreker bekroont de kleur en stijl van de XXX.


De meegeleverde lichtgewicht insteek-luidspreker versterkt het geluid. De uitvoering van de luidspreker vult de kleur en stijl van de XXX perfect aan.


De meegeleverde lichtgewicht insteek-luidspreker versterkt het geluid. Het uiterlijk van de luidspreker is een perfecte aanvulling op de kleur en stijl van de XXX.

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tina Vonhof: Ik zou de zin niet in tweeën delen.
5 hrs
  -> daarom heb ik het maar voor jou gedaan. Goed hè? Maar misschien zijn we eensgezinder dan het lijkt: één zin vind ik ook best zinnig!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
de perfekte aanvulling is op/voor


Explanation:
complement = elkaar aanvullen. De twee eenheden samen vormen het "volmaakte".

Babylon:
• complement

n. complement, that which makes perfect; that which fills or makes whole

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12