KudoZ home » English to Dutch » Government / Politics

represent and live diversity

Dutch translation: deel uitmaken van en zich volledig inzetten voor de multiculturele samenleving


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:represent and live diversity
Dutch translation:deel uitmaken van en zich volledig inzetten voor de multiculturele samenleving
Entered by: Ljiljana Malovic

09:20 Jul 21, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Government / Politics
English term or phrase: represent and live diversity
people who represent and live diversity

personen die deel uitmaken en staan voor diversiteit??
Iets vrijer graag.
Diversiteit staat hier voor verscheidenheid; verschillende ethnische groepen.
Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
deel uitmaken van en zich volledig inzetten voor de multiculturele samenleving
Explanation:
nog één van de mogelijkheden

multiculturele samenleving is toch de meest gebruikte uitdrukking in dit context.

live diversity - dat kan vertaald worden als 'zich volledig inzetten voor'

represent - deel uitmaken, net zoals jij voorstelt.

Selected response from:

Ljiljana Malovic
Netherlands
Grading comment
Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4staan voor en leven in een samenleving met een multicultureel karakterxxxmariette
3 +1ruimdenkend
Anthony Michils
4deel uitmaken van en zich volledig inzetten voor de multiculturele samenleving
Ljiljana Malovic
3multiculturaliteit niet schuwen
Hester Eymers


Discussion entries: 5





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ruimdenkend


Explanation:
'Ruimdenkende mensen', dacht ik.

Anthony Michils
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edward Vreeburg: klinkt goed!
5 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
multiculturaliteit niet schuwen


Explanation:
Mensen die multiculturaliteit niet schuwen, integendeel.

Het 'integendeel' kun je toevoegen om de zin iets krachtiger te maken.

Of zelfs: Mensen die multiculturaliteit niet schuwen, maar integendeel, haar omarmen/er zelf deel van uitmaken.

Zoiets?

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 48 mins (2005-07-21 13:08:43 GMT)
--------------------------------------------------

Na je tweede note:

Mensen die diversiteit en verscheidenheid hoog in het vaandel hebben staan.

Hester Eymers
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
staan voor en leven in een samenleving met een multicultureel karakter


Explanation:
Mensen die de multiculturele cultuur vertegenwoordigen en accepteren. Mensen die tegen discriminatie zijn dus eigenlijk.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 16 mins (2005-07-21 14:36:59 GMT)
--------------------------------------------------

De twee eerste antwoorden komen op hetzelfde neer denk ik:)

xxxmariette
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
deel uitmaken van en zich volledig inzetten voor de multiculturele samenleving


Explanation:
nog één van de mogelijkheden

multiculturele samenleving is toch de meest gebruikte uitdrukking in dit context.

live diversity - dat kan vertaald worden als 'zich volledig inzetten voor'

represent - deel uitmaken, net zoals jij voorstelt.



Ljiljana Malovic
Netherlands
Works in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt.