KudoZ home » English to Dutch » Human Resources

Seniority holidays

Dutch translation: anciënniteitsdagen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Seniority holidays
Dutch translation:anciënniteitsdagen
Entered by: Wilmer Brouwer

14:40 Oct 30, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Human Resources
English term or phrase: Seniority holidays
In hetzelfde document wordt labor time reduction = arbeidstijdverkorting genoemd, maar wat zijn seniority holidays? Om het allemaal nog ingewikkelder te maken zijn er ook premies voor "seniority" genoemd, maar daar gaat het duidelijk om het aantal dienstjaren, terwijl ik hier de indruk heb dat het gaat om de leeftijd. Kortom, bestaan er vakantiedagen voor het aantal dienstjaren of gaat het hier om vakantiedagen voor oudere werknemers die geen ATV dagen zijn en hoe noemen we dat?
Wilmer Brouwer
Netherlands
anciënniteitsdagen
Explanation:
ken de context niet uiteraard, maar in Vlaanderen zeker van toepassing. Extra dag(en) vakantie op basis van aantal dienstjaren.
Selected response from:

frameworks
Grading comment
Bedankt allemaal voor het meedenken, omdat het voor Vlaanderen bedoeld was leek dit me uiteindelijk de beste optie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Leeftijdsvakantiedagen
Desiree Tonino
5ancienniteitsdagenPieter Botjes
3 +2anciënniteitsdagen
frameworks
4verloftoeslag wegens leeftijd
Albert Stufkens
3 +1anciënniteitsdagen
Percy Balemans


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
seniority holidays
Leeftijdsvakantiedagen


Explanation:
Populair gezegd de "ouwe lullen dagen", maar dat zal hier vast niet mogen :)

Desiree Tonino
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: inderdaad, ouwe lullendagen. Maar die term zal hier niet gebruikt worden! :-)
1 min
  -> Dank je, linda!~

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
seniority holidays
anciënniteitsdagen


Explanation:
ken de context niet uiteraard, maar in Vlaanderen zeker van toepassing. Extra dag(en) vakantie op basis van aantal dienstjaren.

Example sentence(s):
  • de toekenning anciënniteitsdagen of bijkomende verlofdagen obv cao of wetgeving
frameworks
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bedankt allemaal voor het meedenken, omdat het voor Vlaanderen bedoeld was leek dit me uiteindelijk de beste optie.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Margreet Logmans
4 mins

agree  Sabine Piens
1 hr

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
seniority holidays
anciënniteitsdagen


Explanation:
Bij sommige bedrijven worden ze op basis van leeftijd gegeven, bij andere op basis van aantal dienstjaren.

Percy Balemans
Netherlands
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Margreet Logmans: Ik heb ook wel eens de term 'loyaliteitsdagen' gezien, voor dagen op basis van aantal dienstjaren.
4 mins

3 days55 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
seniority holidays
ancienniteitsdagen


Explanation:
Hi Wilmer,

More info: http://chi.proz.com/kudoz/703596

Success,
Pieter

Pieter Botjes
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

3 days20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
seniority holidays
verloftoeslag wegens leeftijd


Explanation:
Dit heeft niet te maken met ATV.
Na een bepaalde leeftijd krijgt men extra dagen (1 of 2).

Albert Stufkens
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7