KudoZ home » English to Dutch » Human Resources

alignment & compliance: walking the talk

Dutch translation: Aansluiting en naleving: de daad bij het woord


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:alignment & compliance: walking the talk
Dutch translation:Aansluiting en naleving: de daad bij het woord
Entered by: Veerle Gabriels

11:14 Nov 5, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources
English term or phrase: alignment & compliance: walking the talk
De mate waarin een persoon zich gedraagt volgens de waarden, cultuur en missie van de organisatie zonder rekening te houden met de kwaliteit van hun werk
Veerle Gabriels
Belgium
Aansluiting en naleving: de daad bij het woord
Explanation:
ik neem aan dat dit een kopje boven een paragraaf is?

ik weet alleen niet zeker wat ze met alignment bedoelen...
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Aansluiting en naleving: de daad bij het woord
Ron Willems
4 +1afstemming en conformiteit: doen wat je zegt
David Van der Vloet
3aansluiten & uitvoeren: voeg de daad bij het woordmariane vandecauter
3zie uitleg
Roel Verschueren
2overeenstemming en regelnaleving: doen wat je zegthirselina


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Aansluiting en naleving: de daad bij het woord


Explanation:
ik neem aan dat dit een kopje boven een paragraaf is?

ik weet alleen niet zeker wat ze met alignment bedoelen...

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 145

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson
38 mins
  -> dank je Kate

agree  Edward Vreeburg: dit klinkt lekker!
42 mins
  -> merci Edward

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zie uitleg


Explanation:
Eerst is er "the talk", dan "the walk". "Walking the talk" komt er eigenlijk op neer dat men ook uitvoert wat men zegt, "put the money where your mouth is".
Overeenstemmen & schikken: walking the talk (onvertaald lten)
of
Overeenstemmen en schikken: uitvoeren wat werd overeengekomen

Roel Verschueren
Austria
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
overeenstemming en regelnaleving: doen wat je zegt


Explanation:
Je verstrekt wel erg weinig context om deze termen uit het managementsjargon te plaatsen


http://www.metamagazine.nl/download/META_Methode_H7_Waarden_...
Beschrijf je nieuwe overtuiging in positieve bekrachtigende bewoordingen. Overeenstemming (alignment) tussen waarden & overtuigingen en gedrag in de meest eenvoudige vorm gaat simpelweg om doen wat je zegt.


Compliance: The degree to which members of an organization practice prescribed policies or regulations. http://www.sumtotalsystems.com/resources/glossary.html

hirselina
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aansluiten & uitvoeren: voeg de daad bij het woord


Explanation:
Compliance : zie werkwoord to comply (instemmen, n,akomen, naleven, inachtnemen)

mariane vandecauter
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
afstemming en conformiteit: doen wat je zegt


Explanation:
Dit is hoe ik het ooit vertaalde :-).

David Van der Vloet
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pieter Botjes: Heel mooi, maar misschien iets nauwkeuriger: afstemming en naleving: doen wat je zegt
3 days8 hrs